Návštěvnost webové stránky Twitteru klesá

Jako první přišla s touto zprávou společnost comScore, ta uvedla meziměsíční pokles od září do října o 8,1%. Následoval Compete s 2,1%, a nakonec Nielsen, který tvrdí, že návštěvnost poklesla o celých 27,8%. Rozdíly mezi statistikami jednotlivých firem nejsou nijak nezvyklé a jsou způsobeny odlišnými metodikami měření. Na jednom se ale shodnou jasně – návštěvnost homepage Twitteru klesá.

Pokles návštěvnosti webových stránek Twitteru

Alternativní možnosti přístupu získávají

To ovšem neznamená pokles počtu uživatelů služby. Podle dat, která má k dispozici Crowd Science, využívalo v srpnu tohoto roku 43% uživatelů Twitter prostřednictvím third party aplikací a 19% přistupovalo ke službě pomocí SMS. RJ Metrics zaznamenalo pokles počtu tweetů z homepage oproti ostatním možnostem přístupu již z června na červenec. Svoji roli hraje i vzrůstající obliba přístupu na web prostřednictvím smartphonů.

„Je určitě smysluplné zkoumat návštěvnost webové stránky Twitteru, celý obrázek si ale neuděláme, dokud nezapočítáme i všechny přístupy přes externí aplikace a API klienty,“ napsala senior analytička eMarketeru Debra Aho Williamson před týdnem, když se objevily první zprávy o poklesu návštěvnosti.

Emarketer v září odhadoval, že do konce roku 2009 bude v USA 18 milionů plnoletých uživatelů Twitteru.

Odhad počtu amerických uživatelů, eMarketer

 

via eMarketer