Nanigans: Prokliky na Facebooku vzrostly o 375 procent, ROI je 150 procent

Nanigans ve své studii zjišťovali, jak se za uplynulý rok změnila výkonnost reklamy na Facebooku. K tomu účelu zkoumali 150 miliard zobrazení reklamy v uplynulém třetím čtvrtletí od 100 různých maloobchodních inzerentů. Výsledky provonávali mimo jiné i s tím, jak si reklama vedla za stejné období před rokem.

Studie přinesla tyto výsledky:

  • proklikovost reklam na Facebooku se meziročně zvýšila o 375 procent
  • ROI zkoumaných kampaní v průměru činilo 152 procent
  • 57 procent investovaných prostředků bylo za reklamu v news feedu
  • reklama v pravém postranním sloupci měla vROI 228 procent
  • od počátku do konce čtvrtletí se zvýšila CPM cena reklam o 37 procent
  • u mobilního publika bylo ROI 17.9 krát vyšší pro iOS než pro Android
  • Facebook Exchange reklama měla 28x více prokliků v news feedu než v pravém postranním sloupci, v pravém postranním sloupci ale vykazovala o 15 procent lepší ROI

Pokud lze z těchto výsledků něco vyčíst, je to velmi dobrá výkonnost pravého postranního sloupce v oblasti návratnosti investic. Jak je z předložených čísel vidět, ROI reklam v pravém sloupci je výrazně ziskovější, než jak si vede news feed. Nese s sebou ale automaticky také výrazně menší engagement.

Protože pro většinu kampaní je důležitý i celkový počet prokliků, vyznívá stále jako ideální kombinace obou reklamních umístění. Samozřejmě pokud by v kampani šlo pouze o návratnost, lze doporučit výhradní využití pravého sloupce. Na druhou stranu, pokud důležitým prvkem kampaně je získání velkého množství prokliků, bez news feedu se rozhodně neobejde.

Celou studii lze stáhnout zde.