Nanigans: Prokliky na Facebooku vzrostly o 375 procent, ROI je 150 procent

Podle Preferovaného marketingového developera Facebooku, společnosti Nanigans, se výkonnost reklam na Facebook zvyšuje. Prokliky se meziročně ve třetím čtvrtletím zvedly skoro čtyřnásobně a návratnost investic do reklamy na Facebooku nyní přesahuje 150 procent.

Nanigans ve své studii zjišťovali, jak se za uplynulý rok změnila výkonnost reklamy na Facebooku. K tomu účelu zkoumali 150 miliard zobrazení reklamy v uplynulém třetím čtvrtletí od 100 různých maloobchodních inzerentů. Výsledky provonávali mimo jiné i s tím, jak si reklama vedla za stejné období před rokem.

Studie přinesla tyto výsledky:

  • proklikovost reklam na Facebooku se meziročně zvýšila o 375 procent
  • ROI zkoumaných kampaní v průměru činilo 152 procent
  • 57 procent investovaných prostředků bylo za reklamu v news feedu
  • reklama v pravém postranním sloupci měla vROI 228 procent
  • od počátku do konce čtvrtletí se zvýšila CPM cena reklam o 37 procent
  • u mobilního publika bylo ROI 17.9 krát vyšší pro iOS než pro Android
  • Facebook Exchange reklama měla 28x více prokliků v news feedu než v pravém postranním sloupci, v pravém postranním sloupci ale vykazovala o 15 procent lepší ROI

Pokud lze z těchto výsledků něco vyčíst, je to velmi dobrá výkonnost pravého postranního sloupce v oblasti návratnosti investic. Jak je z předložených čísel vidět, ROI reklam v pravém sloupci je výrazně ziskovější, než jak si vede news feed. Nese s sebou ale automaticky také výrazně menší engagement.

Protože pro většinu kampaní je důležitý i celkový počet prokliků, vyznívá stále jako ideální kombinace obou reklamních umístění. Samozřejmě pokud by v kampani šlo pouze o návratnost, lze doporučit výhradní využití pravého sloupce. Na druhou stranu, pokud důležitým prvkem kampaně je získání velkého množství prokliků, bez news feedu se rozhodně neobejde.

Celou studii lze stáhnout zde.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Czech Internet Forum: Uživatel se mění

Využívání více komunikačních kanálů, příklon k osobnímu doporučení a čím dál častější akce na sociálních sítích. Tak se změnilo chování zákazníka na internetu. Změňte ho taky, shodli se na jasném doporučení přednášející letošního Czech Internet Fora. Přečtěte si, co radí dělat a nedělat na sociálních sítích i mimo ně.