Najděte bug na Twitteru, dostanete tisíce jako odměnu

Socialní síť Twitter pokračuje ve změnách, které k ní mají přitáhnout víc uživatelů a udržet je na síti déle. Společnost se potřebuje konečně dostat do zisků, a mění věci za pochodu stále rychleji. Během jednoho dne tak uvedla několik nových prvků. Novinky nedokáže ale odladit ani tak rychle, aby byly bez chyb. Na upozornění na bug proto uživatelům začne platit.

Twitter začíná být jako Facebook – žádné dva dny není stejný a neustále upravuje a mění design, nebo alespoň připravované změny testuje. Tentokrát přišly hned čtyři najednou.

Novinkami v designu jsou:

  • nový font, který by měl web zrychlit a zlepšit čitelnost textů; Twitter se ale ve skutečnosti pouze vrací ke svým původním sans-serif fontům, které před několika měsíci vyměnil za Gotham Narrow
  • volitelná barva profilů
  • nové tlačítko “Tweet to” na profilu, namísto textového boxu, do kterého se dříve zpráva vepisovala
  • viditelnější tlačítko “Message” pro posílání přímých zpráv

Hlavně poslední dvě novinky podtrhují novou snahu Twitteru o větší důraz na přímou komunikaci, a to včetně soukromých zpráv. Jak napovídá středeční projev finančního šéfa Twitteru Anthonyho Noty na konferenci v New Yorku, tímhle to ale zdaleka nekončí. Twitter totiž vedle existujících možností přímé komunikace plánuje i skupinový chat. Mimo přímou komunikaci Noto zmínil i snahu o vylepšování vyhledávání.

Za chyby se platí

Twitter dělá změny na svém webu tak rychle, že nové featury nezvládá ani řádně testovat. Zkouší je tak hlavně sami uživatelé. A můžou si i vydělat. Pokud se totiž Twitteru ozvou s upozorněním o chybě, dostanou na oplátku peníze. Své programy pro odměňování za oznámení nových bezpečnostních chyb mají mnohé velké společnosti, např. Facebook, Microsoft, Google, Instagram a Yahoo. Od minulého týdne i Twitter.

Společnost bude v novém programu HackerOne vyplácet za každý nedostatek nejméně 140 dolarů, maximální hranice stanovena není. Na svém účtu Twitter Security píše, že odměna bude určena individuálně podle závažnosti oznámené chyby. U ostatních společností je přitom běžné, že je odměna vyšší v případech, kdy oznamovatel navrhne řešení problému či jej dokonce v podobě kódu rovnou dodá spolu s oznámením. Ačkoliv Twitter takový postup výslovně neuvádí, není žádný racionální důvod, aby se jej nedržel.

Aby mohla být odměna vyplacena, musí jít o chybu na webu Twitteru nebo v jeho aplikacích pro Android a iOS. Ostatní aplikace a služby patřící Twitteru do programu nespadají. Oznamovatel musí být prvním, kdo Twitter na chybu upozornil, a nesmí ji před zazáplatováním žádným způsobem zveřejnit. Navíc musí typově jít o některou z chyb, které jsou na stránkách programu popsány.

I přes relativně nízkou odměnu lze očekávat, že by nový program mohl z Twitteru udělat bezpečnější místo. Jak ukazují zkušenosti ostatních firem, program odměňování za oznámení chyb dokáže s bezpečností služeb a softwaru vždy výrazně pomoci.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Infografika: Jak si vede tisíc největších kanálů na YouTube

Věděli jste, že tisícovka nejsledovanějších kanálů na YouTube má měsíčně celkem 11 miliard zhlédnutí videa, nahraje 30 tisíc videí a celkem se pyšní 462 miliony lidí, kteří kanály sledují? Už dávno neplatí, že uživatelé hledají zajímavá videa náhodně, a nemalé investice Googlu do podpory tvorby původního obsahu zjevně nesou ovoce.
Přečtěte si více

Infografika: Jak si Nestlé, United a Domino’s (ne)poradily se sociální krizí

Sociální média jsou dvousečná zbraň. Při vhodném používání mohou marketingu rozhodně pomoci, pokud se ale uživatelé rozhodnou, že se jim něco nezdá, mohou firmě také pěkně zavařit. Vhodná reakce má v takové chvíli maximální důležitost. Jak se chovaly ve třech známých situacích krizí na sociálních médiích velké firmy shrnuje infografika od SDL.