Nabídky jsou na Facebooku 48x virálnější než fotky, videa

Nabídky jsou speciální formát reklamy na Facebooku, pomocí kterého mohou stránky svým fanouškům nabízet slevové kupóny. Zobrazování nabídek v News Feedu fanoušků funguje vždy formou placeného příspěvku, nelze je tedy publikovat zdarma jako jiné typy příspěvků. Navíc k této funkci mají přístup pouze stránky, které mají alespoň 100 fanoušků (ještě nedávno to bylo nejméně 400).

Podle nové studie SocialCode se ale ukazuje, že Nabídky mohou mít pro značky své výhody oproti ostatním typům obsahu. SocialCode analyzovalo 122 zvýhodněných příspěvků stránek, z nichž bylo 11 nabídek, 18 videí a 93 fotografií. Tento vzorek sice na první pohled nevypadá nijak velký, v souhrnu ale všechny tyto příspěvky dosáhly na 1.7 miliardy zobrazení, takže výpovědní hodnotu má.

Výzkumníci zjistili, že i přesto, že nabídky měly menší engagement než fotografie, jejich virální potenciál obrázky i videa mnohonásobně převyšoval. Sice měly menší počty Likes a komentářů, uživatelské interakce s nabídkami ale mnohem častěji než v případě fotek a videa měly za následek zobrazení nabídky v News Feedu někoho z přátel,. Zatímco 4 procenta všech interakcí (vyžádání kupónu, sdílení, komentář, Like) s nabídkou způsobily její zobrazení v News Feedu někoho z přátel uživatele, u fotek interakce stejný efekt měly jen v 0.74 procenta případů a u zvýhodněných videopříspěvků dokonce jen 0.27 procenta.

Z celkového poču zobrazených nabídek, tedy bez ohledu na proběhlou interakci uživatelů, jich vygenerovalo zobrazení v News Feedu dalšího uživatele 1.03 procenta. To bylo víc, než 0.68 procenta u fotografií a 0.25 procenta u videí. Ale především, celkový počet zobrazení, který byl generováním příspěvků v News Feedech dalších uživatelů, alias viralitou, způsoben, byl u nabídek 48x vyšší než i jiných placených příspěvků. Zatímco u fotek činil 0.39 procenta a u videa jen 0.22 procenta, v případě nabídek to bylo 14.68 procenta. Více v grafech:

Via MP, AF