Na příspěvky facebookových stránek upozorní notifikace

Pokud vás štvalo, že jste kvůli stále přísnějším algoritmům neviděli všechny příspěvky své oblíbené stránky na Facebooku, nebo vás jako jejího správce trápí klesající dosah, nyní je tu šance na alespoň částečné řešení. Facebook zkouší novou funkci, díky níž mohou mít uživatelé přehled o kompletní aktivitě vybraných stránek.

Jak zařídit, aby uživatelé i přes algoritmus EdgeRank, který zajišťuje relevanci příspěvků zobrazovaných v News Feedu, nepropásli žádné příspěvky stránky, jejíž obsah je obzvlášť zajímá? Facebook na to jde od lesa s novými notifikacemi, které aktuálně postupně zprovozňuje své uživatelské základně.

Mimo jiné i kvůli (nebo díky?) EdgeRanku fanouškové vidí v průměru jen 20 procent příspěvků stránek, někteří by ale rádi neprošvihli žádné, alespoň v konkrétních případech. Jednou z možností až do nynějška bylo manuálně kontrolovat Timeline těchto stránek, na níž jsou vždy vidět příspěvky všechny, to je ale náročná a jen málo využívaná varianta, a uživatel navíc často příspěvky prošvihne ve chvíli, kdy jsou aktuální.

Notifikace na příspěvky stránky na Facebooku

Facebook proto představuje způsob, jak o nových příspěvcích stránek vědět hned ve chvíli, kdy je publikují. Uživatel si na stránce dle obrázku výše (pro otevření nabídky je třeba umístit myš nad tlačítko Like či To se mi líbí pod titulním obrázkem na Timeline stránky) jednoduše nastaví upozornění na její příspěvky. Od té chvíle je vždy okamžitě upozorněn, když stránka vydává nový obsah. Facebook serveru Inside Facebook nové notifikace potvrdil s tím, že je nyní aktivuje uživatelům. Proto nezoufejte, pokud zatím stránky tímto způsobem sledovat nemůžete, funkce vás pravděpodobně brzy dožene.

Pokud jde o marketingové využití notifikací, nabízí se podobný model jako u engagementu. Stejně jako nic nezkazíte tím, že svoje fanoušky čas od času požádáte, aby váš příspěvek okomentovali nebo mu dali Like, tak je můžete také informovat o tom, že je nyní možné pomocí notifikací odebírat vaše příspěvky. Pro vyšší efektivitu ale doporučujeme počkat, dokud se počet uživatelů, kteří již novou funkci mohou využívat, podstatně nezvýší.

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Foursquare začal po check-inu zobrazovat reklamu

Už 35 milionů lidí používá globálně populární mobilní aplikaci Foursquare, s níž se mohou checkovat na místech, která navštíví. Služba v posledních týdnech nenápadně přišla s novým monetizačním nástrojem. Po check-inu nově ukazuje relevantní reklamu.
Přečtěte si více

Facebook prý zvažuje přidání hashtagů

Podle zdrojů amerického magazínu Wall Street Journal zvažuje největší sociální síť, že by v budoucnu přidala hashtagy po vzoru Twitteru a dalších sociálních sítí. Budoucnost by to ale neměla být nijak blízká, podle dosavadních kusých informací se vše jeví být spíš ve stadiu příprav.
Přečtěte si více

Když sex a moderní reklama pomáhají vzdělávat

Říká se, že sex prodává, málokdy je ale jeho marketingové využití možné označit za sofistikované. Dá se nicméně úspěšně využít i pro poněkud vyšší cíle – třeba napomoci vzdělávání a zdravotní osvětě. Obzvláště ve spojení s internetem či mobilními aplikacemi je to účinná a také oblíbená kombinace, jak přitáhnout a udržet pozornost u jinak nudných osvětových témat.