Na co Češi slyší: Jak promovat půjčku tak, že se lidé můžou přetrhnout ve sdílení

Že je peněžní půjčka nepříliš sexy reklamní produkt, to je asi jasné. Přesto se jedné z českých bank podařilo, aby její klienti půjčky milovali. Zajistila si rekordní komunikační čísla. A to díky tomu, že vsadila na kočku. Tu čtyřnohou.

Že je peněžní půjčka nepříliš sexy reklamní produkt, to je asi jasné. Komunikovat takhle ošemetnou záležitost se málokdy podaří a v tuzemsku, zvlášť v bankovním sektoru, příliš inovací taky většinou hledat nelze. Přesto se jedné z bank podařilo téměř nemožné: dokázala, aby její klienti půjčky milovali. Zajistila si rekordní komunikační čísla. A to díky tomu, že vsadila na kočku. Tu čtyřnohou.

O zvířatech jako o chytlavých hrdinech v reklamách jsme psali hned několikrát. Tentokrát jsme si ale pro vás připravili přímo čísla z českého prostředí.

GE Money Bank se díky kocouří reklamě podařilo na Facebooku oslovit (tedy dosáhnout na) 1,1 milionu lidí, a to jen v prosinci. Pro facebookovou historii banky jde o absolutně rekordní počet. I když o měsíc dřív už se k takovým číslům blížila, třeba ještě v říjnu oslovovala “jen” 105 tisíc lidí.

Kočičí fenomén. Lidi nic jiného neřeší

“Lidé nás na sociálních sítích prosí o reklamní předměty s motivem kocoura a navrhují nám, co bychom mohli ještě udělat,” nastiňuje Michal Dúbravský, který má v GE na starosti sociální sítě.

ge kocour

A jenom na sociálních sítích to nekončí. Když banka připravila pro roadshow speciální kočičí mince se záměrem dostat lidi na pobočku, kde za mince mohli na účet dostat 50 korun, podle představ akce tak úplně nevyšla. Lidé si totiž mince místo toho nechávali na památku.

“Setkání s kocourem byl pro ně zážitek. Následně nám lidé psali, zda jim můžeme tuto pamětní (jak ji sami nazvali) minci poslat,” doplňuje Dúbravský.

Kocour je mezi lidmi populární a v diskusích pod videi, kde by bylo možné očekávat debatu nad předražeností bankovních produktů, převažují pozitivní reakce.

“Lidé ho milují a na nové reklamy s ním se už dopředu těší. I díky tomu se náš YouTube kanál blíží k 5 milionům lifetime views,” dodává Dúbravský. Videoobsah s kocourem proto banka rozšiřuje i na Facebooku – tedy jak zmiňuje –, na pro ni nejdůležitější sociální síti.

Taky vaši reklamu jen tak sdílí desítky lidí?

Počty zhlédnutí na Facebooku zatím nedostahují takových výšin jako na YouTube, i tak se počítají na desetitisíce. A oslovených rozhodně přibývá.

ge kocour na fb

Kocour pěkný, ale obchody?

I když lidi hledají hlavně kočičí vizuály, banka hlásá, že kocour přináší obchody přímo. Vánoční kampaň na sociálních sítích označuje jako vůbec nejlepší, kterou dosud v tomto formátu měla. Díky ní jí na sebe nechalo kontakt nejvíc lidí – i když kolik přesně, to zveřejnit nechce.

“Za úspěchem Vánoční kampaně na sociálních sítích stojí hlavně posun ve využívání reklamních možností na FB. Navázali jsme úzkou spolupráci s brněnským startupem ROI Hunter a i díky jejich zapojení jsme dokázali reklamní prostor na FB využít velmi efektivně,” dodává Dúbravský.

Nejde ale jen o využití Facebooku. Banka si vyhrála i s YouTube, kde přichystala speciální kočičí bonusy – každý z krátkých spotů se bliží hranici 150 tisíc zhlédnutí. Spoty známé z televize jsou ale úplně jinde. S přehledem překonají i 700 tisíc, nebo rovnou milion. A hatery v diskusích nečekejte.

Trendy, co pomohly

A zapojení fanoušků dosahuje díky chlupatému maskotovi výšin, kde dřív zdaleka nebylo. Když banka v rámci podpory komunikace zaměřené na jednotlivé regiony požádala své fanoušky, aby jí zaslali fotky s kocourem z daných akcí, během měsíce dostala přes 300 obrazků. Řadu z nich oblíbených – jak jinak – selfíček.

ge selfie kocourr

K tomu navíc tyhle kocoury najdete opravdu všude. GE značka je sice pečlivě odstřižená, ale v době sociálních sítích to vypadá, že jí ani tak nehrozí osud Bóbika. Tedy oblíbené reklamy, u které však nikdo nevěděl, na co vlastně je. Protože hashtagy alespoň u mladé generace zatím prostě fungují.

ge kocour dveře

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Foursquare spustil svou první mobilní aplikaci pro obchodníky

Pokud máte svůj obchod, ať už jakýkoliv, a používáte jako jeden z nástrojů ke zviditelnění Foursquare, určitě vás někdy zlobilo, jak může být správa venue komplikovaná kvůli přístupnosti některých funkcí pouze z počítače. Od včerejška se to naštěstí mění, Foursquare totiž konečně vydal mobilní aplikaci pro obchodníky.