MySpace překopal design. Co nám jen připomíná?

Dřívější největší sociální síť (MySpace) v souboji s nynější největší sociální sítí (Facebook) sice postupně ztrácí, zdá se ale, že hru hodlá dohrát až do konce, ať již bude jakýkoliv. Dělá to ovšem trochu neoriginálním způsobem, stačí se podívat na několik posledních kroků, které v tomto směru podnikla.

Zavedení Streamu? Tak trochu kopie News Feedu od Facebooku. Změny v nastavení soukromí? Čitelná reakce na nespokojenost uživatelů s nastavením soukromí na Facebooku. Nový design stránek? No, asi už tušíte, že si MySpace od Facebooku pár prvků vypůjčil. A skloubil je do podoby, která Facebook více než jen připomíná.

Nový design MySpace

Horní lišta se základní navigací, tři svislé rámy dělící obrazovku na přehledné oddíly, umístění profilové fotky, reklam i nástroje „people you may know“ na doporučení kontaktů… To vše, ještě spolu s umístěním publisheru na vršek prostředního rámu a streamu s novinkami pod něj, dělá z nového MySpace prakticky dokonalou kopii jeho přemožitele. Nejvýznamějšími odlišovacími prvky jsou od nynějška logo, jiný odstín modré a odlišné fonty.

Otázkou je, zda tato strategie bude MySpace k pokoření Facebooku stačit. Těžko totiž spoléhat na to, že se uživatel prostě splete. A odpověď také není složitá – pokud si Mark Zuckerberg svoji pomyslnou větev pod sebou nějakou obrovskou hloupostí nepodřeže sám, nemá MySpace se strategií klonování Facebooku nejmenší šanci. Naopak, aby tahle kdysi nejsilnější sociální síť mohla Zuckerbergovu děťatku konkurovat a měla šanci přitáhnout zpět některé ztracené uživatele, nebo získat nové, bude potřeba přijít s něčím novým, vlastním a neokoukaným.

Tak získává svoje uživatele Facebook.

Via ST