Přeskočitelné mobilní reklamy na YouTube mají třikrát vyšší engagement

Videoreklamy TrueView jsou hlavním formátem reklamy na YouTube, když tvoří 86 procent veškeré reklamy na službě. Jejich hlavním znakem je, že po několika vteřinách přehrávání dostane uživatel možnost kliknout na tlačítko, kterým přehrávání reklamy přeruší a dostane se rovnou k videu.

Google tyto reklamy zavedl především proto, aby mohl lépe měřit, zda uživatelé reklamu viděli. Jedná se o tzv. viditelnost reklamy, angl. viewability. Pokud uživatel klikne na tlačítko „přeskočit“, může si společnost být jistá, že reklamu na své obrazovce skutečně zachytil, a alespoň na čas ji viděl.

Spolu s tím Google inzerentům učinil zajímavou nabídku. U reklamy TrueView neplatí za všechna zobrazení reklamy, ale pouze za ta, kde uživatel reklamu nepřeskočí a skutečně ji shlédne.

Jenomže jak včera na konferenci Smarter Mobile Marketing v New Yorku řekl obecenstvu Neal Mohan, šéf Googlu pro displej reklamu, tento systém má ještě jednu neočekávanou výhodu. TrueView reklamy na mobilech totiž dosahují třikrát vyššího engagementu než mobilní reklamy, které přeskočit nelze.

Je samozřejmě otázka, čím je vyšší engagement mobilní TrueView reklamy způsoben. Jak je známo, na mobilech je větší část (oproti desktopu) reklamních prokliků způsobena tím, že se uživatel při poklepání na displej mobilního telefonu jednoduše uklikne. Nepříliš velké tlačítko pro přeskočení reklamy by v tomto ohledu leccos vysvětlovalo.

Možnosti jsou ale samozřejmě i další. Během čekání na tlačítko „přeskočit“ například může uživatele spot zaujmout natolik, že se dodívá až do konce. Mohan v tomto ohledu nezmínil, zda engagementem rozumí jen proklik, nebo i to, pokud uživatel reklamní spot nepřeskočí a shlédne ho celý. Navíc se zdá, že pokud by šlo o pouhá ukliknutí, Google by to odhalil a vyšším engagementem by se nechlubil. Každé takové ukliknutí totiž pouze navyšuje cenu, kterou inzerent zaplatí, aniž by znamenalo skutečný zájem ze strany uživatele.

Efektivní mobilní reklama na YouTube je pro Google každopádně čím dál tím důležitější. Důvodem je, že v současnosti z mobilních zařízení pochází čtvrtina všech návštěvníků portálu a tento počet i nadále narůstá.