Mladý vysokoškolsky vzdělaný boháč – tak přesně tyhle najdete na Twitteru

Twitter je ve světě poměrně rychle rostoucí sociální síť, kde se shromažďuje zajímavá cílová skupina. Ta nedosažitelná pro reklamy: mladí, vzdělaní a bohatí. Jací ještě?
Autor: Aaron Durand (@everydaydude) pro Twitter

Twitter je ve světě poměrně rychle rostoucí sociální síť, kde se shromažďuje zajímavá cílová skupina. Ta nedosažitelná pro reklamy: mladí, vzdělaní a bohatí. Jací ještě?

Třetina uživatelů Twitteru patří do kolonky 18 až 29 let. Typicky mají za sebou slušné vzdělání a obsazují dobře placená místa. Víc než půlka z nich totiž patří do domácnosti, která vydělává přes 50 tisíc dolarů ročně – tedy skoro 100 tisíc korun měsíčně. A to je číslo, které by značky určitě mělo zajímat.

Demografii sítě nejnověji zkoumal institut Pew Research a jde o typického amerického uživatele, nicméně trendy jsou celosvětově stejné. Uživatelé sítě jsou pravděpodobněji muži než ženy a podle výzkumu dokonce členové minorit – tedy ne běloši.

twitter uživatelé

Víc než třetina lidí je navíc na síti aktivní každý den. A pětina se na ni vrací hned několikrát denně.

Česko je pozadu, ale roste

Zatímco v tuzemsku je Twitter trochu v pozadí, ve Spojených státech ho používá 23 procent dospělých, kteří mají přístup k internetu. Za rok se číslo zvedlo asi o pět procent, což dokazuje trvalý růst sítě. Pro srovnání: Facebook používá 71 procent Američanů, LinkedIn 28 procent, stejně jako Pinterest, Instagram pak 26 procent. Právě největší Facebook ale za poslední rok nevyrostl ani o procento.

Twitter si konkrétní data za jednotlivé trhy schovává, k tak přesným statistikám se proto nedostaneme. Veřejný není ani počet těch, kteří v tuzemsku na Twitter pravidelně chodí (nebo tam aspoň mají účet). Víme jen, že podle manažera sociální sítě pro region EMEA Nialla Horgana je uživatelů v tuzemsku o něco méně než obyvatel Brna.

To ve skutečnosti znamená, že síť roste poměrně rychle: podle infografiky Effectix.com by tak nabrala za dva roky přes 100 tisíc uživatelů.

twitter růst 2013

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Czech Internet Forum: Uživatel se mění

Využívání více komunikačních kanálů, příklon k osobnímu doporučení a čím dál častější akce na sociálních sítích. Tak se změnilo chování zákazníka na internetu. Změňte ho taky, shodli se na jasném doporučení přednášející letošního Czech Internet Fora. Přečtěte si, co radí dělat a nedělat na sociálních sítích i mimo ně.
Přečtěte si více

Přichází hodnější a ohleduplnější Facebook?

Facebook má velké plány pro mobilní prostředí, při jejich realizaci si ale bude dávat velký pozor, aby si proti sobě nikoho nepoštval. Tak by se dal jednou větou shrnout obsah konference f8, kterou největší sociální síť pořádala minulý týden. Pojďme se s odstupem podívat na vše, co jsme se od té doby o nové tváři Facebooku dozvěděli.