Mezi příspěvky na Facebooku mají na jaře dorazit reklamní videa

Podle serveru AdAge, který se odvolává na několik vysoce postavených zdrojů z byznysu, má Facebook v plánu během první poloviny příštího roku představit nový reklamní formát. Patnáctivteřinové videoreklamy by měly sociální síti pomoci soutěžit o reklamní peníze, které v současnosti tečou do televizí.

Videoreklamy mezi ostatními příspěvky přátel a stránek by podle zdrojů serveru AdAge měly být všední realitou největší sociální sítě nejpozději do dubna příštího roku. AdAge to uvádí s odvoláním na vysoce postavené manažery, kteří se měli účastnit předváděcích akcí Facebooku. A reklamy by to neměly být jen tak ledajaké, podle detailů, o kterých zpráva mluví, uživatelům radost rozhodně neudělají.

Problém první: autoplay

Předně, ačkoliv v tomto případě jde o informaci důležitou hlavně pro marketéry, reklamní spoty nemají mít pro televize klasickou délku 30 vteřin, Facebook inzerentům umožní jen dobu poloviční. Mnohem důležitější z hlediska uživatelů se ale jeví to, co o formátu reklamy píše AdAge dále. Spoty mají být dalším reklamním formátem přítomným přímo v news feedu a navíc by se měly přehrávat se automaticky, tedy bez nutnosti spuštění uživatelem. Při přehrávání se má video roztáhnout přes celou šířku Facebooku, včetně obou krajních sloupců. Autoplay bude podle jednoho ze zdrojů mít video, o tom, zda se sám přehraje i zvuk, prý zatím není rozhodnuto.

Reklama má být i v mobilním news feedu a také tam by ji Facebook rád nějakým způsobem zviditelnil, zdroje ale zatím neuvádí jak. Facebook nový reklamní formát ukazoval agenturám a dalším marketingovým profesionálům nejen na desktopu, ale také na mobilech a tabletech. Bude existovat omezení co do počtu přehrání, jednotlivému uživateli by mohl být jeden spot během jediného dne přehrán napříč všemi zařízeními, přes která k sociální síti přistupuje, až třikrát. O omezení celkového počtu denně zobrazených reklam AdAge nic neříká.

Problém druhý: cílení

Posledním důležitým faktorem je, komu budou reklamy zobrazovány. A zde bude jeden z hlavních problémů, proč nebudou řadoví uživatelé Facebooku nadšení. Podle zdrojů AdAge totiž všechno nasvědčuje tomu, že nebudou omezeny pouze na fanoušky značky či jejich přátele. Sociální síť se sice prý k této otázce nijak nevyjádřila, obecně ale platí, že zájem o nový formát by v případě omezení na fanoušky a jejich přátele byl mnohonásobně nižší, než při neomezeném cílení podle demografických a dalších údajů.

Jak na uživatele bude působit kombinace nevyžádané reklamy v news feedu, od značky, se kterou nemají nic společného, a v podobě, která se sama od sebe roztáhne přes celou obrazovku? V horším případě i se zvukem, až třikrát denně od jednoho zadavatele a pravděpodobně mnohem víckrát při sečtení různých spotů dohromady? Podle toho, jak v minulosti reagovali i na mnohé marginální změny, rozhodně mít radost nebudou. Protesty uživatelů jsou při výše zmíněné povaze videospotů prakticky jistotou, otázkou je jen to, jak moc hlasité budou.

S odpovědí, jak přesně bude formát vypadat, raději počkejme do doby, kdy bude k dispozici více oficiálních informací. Facebook se ke zprávám vyjádřit odmítl. Za velmi pravděpodobné ale můžeme považovat to, že se její příchod skutečně blíží.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Video: Nezblbněte ze sociálních sítí, vzkazuje umělec

Tenhle jednoduchý vzkaz vám asi život naruby nepřevrátí, jeho zajímavé zpracování je ale přinejmenším podnětem k zamyšlení. Především o tom, jak používáme sociální sítě, a jestli už to občas tak trochu nepřeháníme a z naučených sociálních úkonů se nevytrácí obsah. Sdílet tohle video je ale samozřejmě povoleno.