Loňský redesign news feedu Facebook opustil kvůli starým počítačům uživatelů

Změna news feedu, kterou Facebook představil přesně před rokem, se nakonec nedočkala nasazení všem uživatelům. Proč? Śéfka designerů Facebooku tvrdí, že důvodem byl nemoderní hardware uživatelů, na kterém by nefungoval dostatečně dobře.

Před několika týdny byla představena nová podoba news feedu, kterou od té doby na svém profilu “našla” už velká část uživatelů. Oproti redesignu z loňského března, který sociální síť nakonec nespustila, ale zůstává velmi zdrženlivý, až by se chtělo říci mírně nemoderní.

Důvodů, proč Facebook loňský news feed nakonec nechal být, bylo pravděpodobně víc. Tím hlavním ale bylo to, že jeho uživatelé používají příliš starý hardware. Tvrdí to Julie Zhuo, ředitelka produktového designu.

Podle ní redesign chtěl většími obrázky a výraznějšími prvky vytvořit news feed, který by byl zcela postaven kolem sledování obsahu. Při testování se ale ukázalo, že design i přes svou modernost a nesporné estetické kvality není pro většinu uživatelů Facebooku zlepšením.

2013 news feed redesign

Mnozí uživatelé největší sociální sítě totiž používají zastaralý hardware, malé displeje a skrolovat na stránce musí nezřídka ručně kurzorem myši s pomocí skrolovací lišty. Nový, velký design nejenže takovým lidem výrazně komplikoval používání Facebooku, ale často i úplně znemožnil, aby se na malé obrazovce byť jediný příspěvek zobrazil celý najednou. Julie Zhou dodává:

“Když je třeba více skrolování, protože příspěvek je vyšší, nebo delší pohyby myší, protože je všechno dál od sebe, stránku je náročnější používat. Tito lidé sice nejsou early adoptery, ani nepoužívají stejný hardware jako my, ale kvalita jejich uživatelské zkušenosti je úplně stejně důležitá.”

Za opuštěním loňského redesignu prý také nestály horší reklamní výsledky, z čehož Facebook někteří autoři obvinili. Reklamní výsledky, stejně jako aktivitu uživatelů v news feedu, prý naopak mírně zlepšoval. Pro příliš mnoho uživatelů sociální sítě ale nebyl dostatečně funkční. A tak byl nahrazen designem, který Facebook spouští od počátku letošního března.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Autodlak: Jak si s pomocí sociálních sítí splnit sen (možná)

Sociální sítě a možnosti současného internetu jsou ohromná šance, kterou prostě nelze ignorovat. S pomocí služeb jako Tumblr, Instagram, Twitter, Facebook, Pinterest či YouTube jsem se rozhodl bez investic, bez předchozí praxe v oboru a s nulovou schopností programovat stát influencerem přes auta. Možná trochu drze, ale jenom s těmi nejčistšími úmysly. Tohle je můj Projekt.
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Od všeho trochu

I když v týdnu začala škola, naše zdroje se k tomu memově zrovna dvakrát nevyjadřovaly. Zato máme kočičky s kočičkama (jestli mi rozumíte..), fotogenické klokany, něco o lásce a sexu (jako vždycky), něco o Miley (asi taky už jako vždycky) a nechybí ani čeští zástupci, které jsme doposud opomíjeli: Přiznání Hitlera, Opráski a Jarek Plesl.