Loňský redesign news feedu Facebook opustil kvůli starým počítačům uživatelů

Před několika týdny byla představena nová podoba news feedu, kterou od té doby na svém profilu „našla“ už velká část uživatelů. Oproti redesignu z loňského března, který sociální síť nakonec nespustila, ale zůstává velmi zdrženlivý, až by se chtělo říci mírně nemoderní.

Důvodů, proč Facebook loňský news feed nakonec nechal být, bylo pravděpodobně víc. Tím hlavním ale bylo to, že jeho uživatelé používají příliš starý hardware. Tvrdí to Julie Zhuo, ředitelka produktového designu.

Podle ní redesign chtěl většími obrázky a výraznějšími prvky vytvořit news feed, který by byl zcela postaven kolem sledování obsahu. Při testování se ale ukázalo, že design i přes svou modernost a nesporné estetické kvality není pro většinu uživatelů Facebooku zlepšením.

2013 news feed redesign

Mnozí uživatelé největší sociální sítě totiž používají zastaralý hardware, malé displeje a skrolovat na stránce musí nezřídka ručně kurzorem myši s pomocí skrolovací lišty. Nový, velký design nejenže takovým lidem výrazně komplikoval používání Facebooku, ale často i úplně znemožnil, aby se na malé obrazovce byť jediný příspěvek zobrazil celý najednou. Julie Zhou dodává:

„Když je třeba více skrolování, protože příspěvek je vyšší, nebo delší pohyby myší, protože je všechno dál od sebe, stránku je náročnější používat. Tito lidé sice nejsou early adoptery, ani nepoužívají stejný hardware jako my, ale kvalita jejich uživatelské zkušenosti je úplně stejně důležitá.“

Za opuštěním loňského redesignu prý také nestály horší reklamní výsledky, z čehož Facebook někteří autoři obvinili. Reklamní výsledky, stejně jako aktivitu uživatelů v news feedu, prý naopak mírně zlepšoval. Pro příliš mnoho uživatelů sociální sítě ale nebyl dostatečně funkční. A tak byl nahrazen designem, který Facebook spouští od počátku letošního března.