Loga sociálních médií v televizi mají nečekaný vliv

Podle studie, kterou televiznímu vyzývání k akci typu „dejte nám Like“, „sledujte nás na Twitteru“ a „tweetněte o nás s hashtagem #xyz“ věnovala agentura Accenture, reagují televizní diváci velmi aktivně. Ve Spojených státech, kde studie probíhala, zareagovala buď lajknutím stránky na Facebooku nebo tweetnutím skoro třetina diváků daného pořadu.

Nejčastějším počinem diváků byl jednoznačně Like stránce na Facebooku, k němuž při sledování televizní show nebo reklamy obsahující výzvu přistoupilo plných 20 procent. Dále 7 procent diváků hledalo show na Twitteru podle jejího hashtagu a 5 procent si z pohodlí svého domova zjistilo písničku pomocí aplikace Shazam. Navíc poněkud překvapivě plných 11 procent diváků skenovalo z obrazovky QR kódy, aby zjistili, kam je zavedou.

Jaká je motivace těchto lidí? Většina hledá slevy (32 procent) nebo soutěže (26 procent), jen 20 procent mělo za cíl najít další lidi se stejnými zájmy. Dobrá zpráva je, že většina uživatelů byla spokojená s obsahem, k němuž se přes loga a QR kódy dostali. Jen 10 procent lidí nenašlo to, co hledali, a naopak 15 procent objevilo mnohem více, než očekávali.

Via TC