LittleMonsters od Lady Gaga jsou zajímavým křížencem Redditu a Pinterestu

Jak to vypadá, když si celebrita nechá udělat svou vlastní sociální síť? V případě Lady Gaga jako komunita poctivě fandících malých příšerek, které si v uživatelském rozhraní podobném Pinterestu posílají příspěvky z 90 procent inspirované jejich oblíbenou zpěvačkou. Má ale čím přispět i do světa velkých sociálních sítí určených všem?

Než se podíváme na to, jak sociální síť LittleMonsters.com funguje, pojďme si představit pozadí, na kterém vznikla. Síť se totiž zrodila jako pilotní projekt startupu Backplane, založeného manažerem zpěvačky Troyem Carterem a několika dalšími lidmi. Backplane má v plánu živit se tvorbou tematických sociálních sítí pro celebrity, produkty, značky a zajímavé projekty. A protože Carter má k Lady Gaga skutečně velmi blízko a její jméno slibovalo skoro zaručený úspěch, byla síť pro malé příšerky jasnou volbou.

Síť LittleMonsters.com její tvůrci poprvé spustili před několika měsíci a až do začátku tohoto týdne fungovala ve fázi uzavřené bety pouze na pozvánku. Web sice stále uvádí, že je v betaverzi, od tohoto týdne se ale na něj již může přihlásit prostřednictvím účtu z Twitteru, Facebooku nebo běžné registrace naprosto kdokoliv. Že skutečně jde o fanouškovskou základnu Lady Gaga, to lze vzhledem k množství příspěvků souvisejících se zpěvačkou přehlédnout jen těžko:

LittleMonsters.com

Ve chvíli, kdy se na síť připojíte, objeví se o tom všem ostatním uživatelům zpráva v sekci New Media (sekce Hot Media zase zobrazuje nejpopulárnější příspěvky) a automaticky se mezi vaše sledované účty zařadí Mother Monster, tedy účet Lady Gaga. Příspěvky jsou v sekci Media poskládané stejným způsobem jako na Pinterestu, samozřejmá je i možnost je komentovat. Stejně jako je pro všechny viditelný příspěvek o tom, že jste se na síť připojili, tak bude viditelné i všechno ostatní, co na LittleMonster.com publikujete – neexistují tu totiž žádné možnosti pro nastavení soukromí.

Trochu netradiční je i způsob, jak uživatelé mohou dávat najevo svou spokojenost s příspěvky. Namísto veskrze pozitivního lajkování ve stylu Facebooku tu funguje systém z Redditu, kdy každý může příspěvku dát jak plusový, tak i minusový bod. Popularitu příspěvku určuje celkový součet. Protože tu nejde o obyčejné lidi, nýbrž o příšerky, uživatelé si funkci překřtili na tlapky a ve svém slangu používají termíny “paw up” a “paw down”.

Je libo diskutovat, nebo raději sdílíte odkazy?

V rámci svrchní lišty, přes kterou se na LittleMonster.com uživatel naviguje, jsou kromě médií i další záložky. První z nich, záložka pro diskuze, umožňuje každému zakládat vlastní diskuzní vlákna, která uvidí ostatní a v případě zájmu na ně mohou reagovat. Zajímavá je i záložka News, ve které objevíte odkazy na externí weby. To je také její základní rozdíl oproti záložce Media, která je určena pro publikování statusů a obrázků. I pod záložkou News najdete dělení na New, tedy nejnovější příspěvky poskládané chronologicky, a Hot, stream nejpopulárnějších příspěvků.

LittleMonsters.com - nejpopulárnější uživatelé

Pod záložkou Monsters si každý uživatel může zkontrolovat, jaké účty sleduje a kdo sleduje jeho. Kromě toho tu jsou k nalezení všechny nové právě vytvořené účty na sociální síti (v chronologickém uspořádání) a samozřejmě účty nejsledovanější a nejpopulárnější, tedy ty, které by měly být vůbec nejzajímavější.

Protože celá síť je postavená tak, aby poskytovala svojí patronce Lady Gaga možnost oslovit uživatele čímkoliv, co právě považuje za vhodné jim sdělit, nepřekvapí ani obsah záložky Events. V té se nachází kompletní seznam koncertů až do konce roku 2012, i s možností si na ně rovnou zakoupit lístky.

Chat plný lásky

Velmi zajímavě je zpracovaný chat. Ačkoliv je na LittleMonsters sledování účtů po vzoru Twitteru, nezdá se, že by s sebou neslo nějakou funkci zásadní důležitosti. Chat je proto koncipován jako otevřená aplikace, kde si každý může buď vytvořit vlastní veřejnou místnost, nebo se připojit do jedné z vytvořených místností. Když se připojíte do místnosti, uvidíte, co píší její ostatní obyvatelé, a pokud budete chtít, bude to automaticky přeloženo do vašeho vlastního jazyka (překládání lze i vypnout). Díky tomu může každý používat ten jazyk, kterým mluví nejlépe, a uživatelé by si přesto měli alespoň v základní komunikaci rozumět.

Z jakéhosi záhadného důvodu, kterému by snad lépe mohli porozumět posluchači Lady Gagy, kteří znají její písničky i osobní život lépe než vlastní byt, se mezi místnostmi v chatu neustále nachází minimálně jedna s kombinací slov “gay” a “hot” v názvu. Tu doplňují alespoň dvě až tři určené pro příšerky z různých zemí světa a samozřejmostí jsou místnosti plné lásky k populární zpěvačce. Komunita fanoušků Lady Gaga je rozhodně svérázná…

Chat

Provedení sociální sítě LittleMonsters.com si rozhodně zaslouží pochvalu. V přiměřené míře kombinuje prvky známé z jiných sociálních sítí, takže se nový uživatel rychle rozkouká, s prvky vlastními, přizpůsobenými účelu celého projektu. Sociální síť funguje přesně tak, jak si její tvůrci naplánovali – prohlubuje komunikaci Lady Gaga s fanoušky a zároveň fanouškům vytváří jejich vlastní komunitu plnou jejich oblíbených memů a stejně naladěných lidí. S ohledem na téměř 27 milionů následovníků Lady Gaga na Twitteru a přes 51 milionu fanoušků na Facebooku s návštěvností jistě problém nebude.

Samozřejmě je ale také celý projekt velmi povedenou výkladní skříní pro Backplane, jehož vedení již má domluvené další obdobné projekty pro Nike, asociaci hráčů baseballu a televizního producenta Simona Fullera. A není pochyb o tom, že i spousta jiných značek a osobností už jistě přemýšlí, jaké by to bylo, kdyby byli neomezenými vládci vlastní sociální sítě, mohli se vykašlat na omezení Facebooku a vychovávali si svou vlastní armádu oddaných následovníků. Jsme velice zvědaví, jak tato nová fáze sociálních sítích dopadne i u méně zbožšťovaných subjektů.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Konečně. Facebook umožní propojit lokální stránky do jedné

Dlouho chystaná funkce, kterou jste si již od května mohli prohlédnout na stránkách spravovaných samotným Facebookem, bude zřejmě brzy v provozu pro všechny značky. Jedna firemní stránka na Facebooku tak pod společnou URL adresou může sdružovat všechny lokální verze, které přitom mají nadále možnost komunikovat samostatně.
Přečtěte si více

Diskuzní vlákna dorazila na Facebook, nakonec i pro menší stránky

Jak Facebook slíbil, tak (skoro) učinil: diskuze na stránkách se nyní umí dělit do vláken. Sociální síť se odchýlila pouze ve dvou věcech - funkce měla být od pondělí k dispozici pro všechny stránky s více než 10 tisíci fanoušků, u nás se tak stalo až v úterý a podle všeho se novinka týká i menších stránek. Jestli jste svou stránku ještě nekontrolovali, běžte se podívat, co tam na vás čeká.