LinkedIn zpřístupňuje reklamní API pro marketingové firmy

O novém API na LinkedIn přinesl jako jeden z prvních včera informaci TechCrunch, o něco více se později rozepsal AdWeek. LinkedIn podle jejich informací hodlal novinku během včerejška spustit se třemi partnery – Adobe, Bizo a Unified. Ti přitom mají mít k API přístup již delší dobu, podle AdWeeku jej Bizo využívá pro své klienty v rámci testovacího provozu několik měsíců. V rámci spuštění mělo také dojít k publikaci blogového příspěvku na marketingové stránce LinkedIn. Na té ale prozatím žádné informace nejsou.

Účelem nového API je umožnit vývojářům, aby mohli vytvořit vlastní nástroje pro prodej reklamy přes LinkedIn a správu kampaní. Marketingové agentury budou svým klientům moci nabídnout nástroje, přes které půjde reklamu automaticky vytvářet, optimalizovat či sledovat různé reklamní kampaně na jednom místě, a to včetně reklamy probíhající přes jiné kanály, například přes Facebook. Další možnosti zahrnují například automatické přesouvání reklamy z jednoho kanálu na druhý, tedy například z LinkedIn na Facebook či naopak, pokud se ukáže, že v danou chvíli je některý z nich výhodnější. To samozřejmě jen v případě, že agentura klientovi spravuje i jeho kampaně jinde na internetu. Možností API je ale daleko víc a v podstatě záleží jen na developerech, jak nabízené funkce ve svých nástrojích zužitkují.

Pokud jde o LinkedIn, tomu by API mělo umožnit výrazně rozšířit příjmy z reklamy. Zadavatelům totiž dovolí vytvářet a obhospodařovat reklamu v daleko větším měřítku než přes klasický samoobslužný nástroj, což samo o sobě přinese větší objem prodané reklamy. Navíc ale LinkedIn ušetří i na tom, že část práce za něj při prodeji reklamy odvedou agentury, které ve svém vlastním zájmu budou klienty oslovovat, starat se o ně, s reklamou jim radit a spravovat jejich reklamní účty.