LinkedIn překonal finanční očekávání, dál roste i počet uživatelů

Hospodářsky si LinkedIn nevedlo ve třetím čtvrtletí vůbec špatně, alespoň pokud budeme brát v úvahu očekávání analytiků. Příjmy byly 252 milionů dolarů (místo očekávaných 244,6 milionu), což znamená meziroční růst 81 procent. V přepočtu na akcii podle non-GAAP účtování pak 22 centů, dvojnásobek z odhadovaných 11 centů. Podle GAAP účtování pak společnost byla dva centy na akcii v zisku.

Vývoj příjmů LinkedIn po jednotlivých čtvrtletích

Navíc se daří i novým funkcím profesionální sociální sítě. Takzvaných Endorsements, což je možnost jedním klikem ocenit konkrétní dovednosti ostatních uživatelů, rozdali uživatelé za pouhý měsíc fungování 200 milionů. Stejně tak se ujalo i sledování příspěvků ideových vůdců a výrazných osobností profesionálního života. Největší základnu odběratelů získal z osobností, které lze na LinkedIn sledovat, podnikatel a dobrodruh Richard Branson – 769 tisíc. Přitom na Twitteru, který má přibližně stejně aktivních uživatelů jako LinkedIn registrovaných, a navíc nabízí možnost sledovaní uživatelů o mnoho let déle, nemá followerů nijak propastně více – sleduje ho 2,6 milionu lidí.

A LinkedIn se dařilo i co do počtu uživatelů. Za třetí čtvrtletí si polepšil o 12 milionů nových registrací na celkem 187 milionů účtů. V porovnání s jinými sociálními sítěmi to nijak závratný růst není, na poměry LinkedIn to ale vůbec není špatné.