LinkedIn představil nové profily, zaměřil se na aktivitu

Od včerejška po následující měsíce bude LinkedIn svým uživatelům zprovozňovat zcela novou podobu profilů, kterou společnost představila na speciální tiskové konferenci a také ji stručně uvedla na svém blogu. Změna má uživatelům pomoci lépe představit sebe, tedy kým ve svém profesionálním životě jsou a čím se zabývají, a snadněji nacházet lidi, se kterými mají něco společného.

Pokud jde o osobní profily, zvětšil LinkedIn profilový obrázek a zvýraznil shrnutí uživatelovy studijní a pracovní historie, které se nyní ve stručné formě nachází přímo na vrcholu stránky, hned vedle profilové fotografie. Změnil se i design nástroje pro editování profilů, který mimo jiné uživatelům radí, jaké sekce svého profilu by měl vyplnit, aby profil co nejvíce zdokonalil.

Nový deisgn profilu na LinkedIn

Hned pod záhlavím profilu je nástroj pro sdílení obsahu, ať už jde o klasické statusy nebo odkazy. Pod ním se nachází feed aktivity, který obsahuje vždy poslední sdílenou položku, snadno jej ale lze rozkliknout a podívat se i na další položky, které majitel profilu se svými kontakty sdílel. Novinkou je také rozdělení kontaktů s různými statistikami – na LinkedIn nyní uvidíte, v jakých oborech a společnostech pracují, odkud pochází a kde studovala jak velká část z těch, s kým se na síti profesionálně stýkáte.

Zajímavostí je funkce, která vám při prohlížení profilu jiného uživatele ukáže, co spolu podle svých profilů máte společného. Jednoduchý způsob, jak rychle zjistit, o jakém tématu se zajímavým člověkem navázat komunikaci. Stejně jako na svých profilech mohou uživatelé vybrat své dovednosti a nechat si vkládat doporučení, na cizích profilech mohou prohlížet dovednosti vložené jejich majitelem a doporučit je tam, kde mají s dovedností uživatele sami pozitivní zkušenost.

Podívat se můžete i na záznam tiskové konference, kde LinkedIn nové profily představil. Nejprve mluví šéf společnosti Jeff Weiner a představuje její širší obchodní vizi, následuje Deep Nishar, produktový viceprezident, který mluví o historii LinkedIn v porovnání se současností a o možnostech pro profesionální rozvoj jeho uživatelů. Od 23. minuty následuje představení profilů Aaronem Bronzanem, po jehož vystoupení je na řadě představení obsahové části LinkedIn a současných mobilních možností.

Z dalších novinek se jako praktická jeví i možnost vyhledávání v kontaktech kontaktů přímo z jejich profilu, a to podle klíčových slov. V rámci tiskové konference tak například hledal produktový manažer profilů LinkedIn Aaron Bronzan na profilu své kolegyně všechny její kontakty, které mají co do činění s blogováním.

Sociální síť v minulých měsících představila celou řadu novinek a změn – po vzoru Facebooku přidala notifikace, umožnila sledovat názory zajímavých osobností bez nutnosti přidání do kontaktů, zavedla jednoduchý systém hodnocení profesních dovedností mezi uživateli a postupně zmodernizovala vzhled a funkčnost. Podle Socialbakers má nyní LinkedIn v Česku přes 266 tisíc uživatelů, což nás řadí na 42. místo na světě.

Via TC, AW