Eduardo Vivas měl včera šťastný den. Sociální síť LinkedIn totiž oznámila, že kupuje za 120milionů dolarů jeho druhý startup Bright. Vivas přitom podobně úspěšný exit nezaznamenal poprvé – v roce 2012 došla akvizice za 51 milionů dolarů jeho první společnost Social Hour. V té sice v době převzetí už nepracoval, a naplno se věnoval právě rozvoji služby Bright, přesto zčásti šlo i o jeho úspěch.
Bright funguje jako běžná služba pro zprostředkování práce, s jedním zásadním rozdílem. Pokročilé algoritmy rozpoznávají, jak se k sobě zaměstnavatelé a uchazeči o práci hodí, a podle vytipované shody je automaticky párují. Že je v případě Bright.com tento systém dobře fungující, to prokazuje nevídaný úspěch služby. Za tři roky své existence se společnost stala v USA čtvrtým největším zprostředkovatelem práce a průběžně roste.
Za 120 milionů dolarů jde o nejdražší akvizici LinkedIn v historii, ne ale o mnoho. Rozdíl proti nákupu SlideShare za 119 milionů dolarů v květnu 2012 je prakticky zanedbatelný.
Ještě před oznámením akvizice se LinkedIn podělilo se svými investory o hospodářské výsledky. Podobně jako tento týden Twitter, i LinkedIn si vedlo lépe, než mu předpovídali finanční analytici. Podobně jako Twitter ale jeho akcie přesto tratily, stejně jako u Twitteru v reakci na očekávání nepříznivého vývoje.
Linked vykázalo v posledním čtvrtletí příjmy 447 milionů dolarů, oproti 437 milionům očekávaným Wall Streetem. Pokud jde o příjem na akcii, společnost dosáhla na 0.39 dolaru místo očekávaných 38 centů. Meziročně ve čtvrtém čtvrtletí dosáhlo na růst příjmové stránky hospodaření o 47 procent. Zároveň sociální síť zveřejnila, že má již 277 milionů členů, a měsíčně zaznamenává 187 milionů unikátních návštěvníků.
Proč tedy nastal onen pokles ceny akcií? LinkedIn pro letošní rok předpovídá zpomalení růstu, a celoroční příjmy kolem 2 miliard dolarů. To by sice stále bylo o 32 procent víc, než síť vydělala v roce 2013, zpomalení růstu by ale bylo rychlejší, než investoři z Wall Streetu doufali.