LinkedIn následuje trend a spouští sponzorované příspěvky

Nativní reklama je bezpochyby tématem dneška. Stále víc a víc služeb a aplikací se přiklání k názoru, že nejefektivnějším způsobem, jak zobrazovat reklamu, je maximálně ji přizpůsobit svému běžnému obsahu. Místo či vedle klasických bannerů tak mnoho služeb sází na různé nativní formáty, často (ale ne vždy) v podobě placených příspěvků.

Po bok Facebooku, který jím říká Promoted Posts, a Twitteru, kde jednou z nativních reklamních forem jsou Promoted Tweets, se nově zařadil s placenými příspěvky i LinkedIn. Nazývá je Sponsored Updates a fungují velmi podobně, jako obě již zmíněné nativní reklamní formy.

Před včerejším oznámením je LinkedIn testoval přibližně půl roku. Pokud jste pravidelnými uživateli, možná jste se s nimi již v posledních měsících setkali.

Placené příspěvky vypadají přesně jako klasické LinkedIn posty, s tím rozdílem, že jsou označeny jako sponzorované. Je také možné jim dát Like, okomentovat je, nebo je sdílet dál, stejně jako organicky zobrazované (=neplacené) příspěvky. Mohou nabývat formu článku, videa, blogového příspěvku nebo prezentace. Samozřejmostí je, že pokud nebude takový příspěvek relevantní, může jej uživatel ze svého feedu schovat. Pokud se mu naopak bude líbit, může začít autora sledovat a odebírat jeho budoucí příspěvky. Placené příspěvky na LinkedIn je tedy možné zaměřit i na uživatele, kteří účet autora zatím nesledují.

Více o tom, za jakých podmínek můžete novinku využít z pozice marketéra, se dočtete na marketingovém blogu LinkedIn. Základní informací je, že by měla být do konce měsíce přístupná všem majitelům firemních stránek na síti. Placení bude možné jak pomocí CPC, placením za prokliky, tak systémem CPM, kdy se platí za počet zobrazení.

Nejde o jedinou změnu, kterou LinkedIn v posledních dnech představilo. Taktéž po vzoru Facebooku nově umožnilo majitelům firemních stránek, aby příspěvkům dávali Like a komentovali je ne za sebe, ale přímo za svoji stránku.