LinkedIn má za sebou úspěšný rok, přiblížil se miliardě dolarů příjmů

LinkedIn možná není z velkých sociálních sítí tou mediálně nejskloňovanější, a zdaleka ani tou největší, je ale jedinou, která dokáže pravidelně překvapit svými velmi dobrými hospodářskými výkony. Tentokrát se podařilo překonat čtvrtletní očekávání analytiků o 24 milionů dolarů příjmů a místo předpovídaných 278 milionů vydělal LinkedIn během posledních tří loňských měsíců 304 milionů. To je zároveň úctyhodný růst 81 procent oproti poslednímu čtvrtletí roku 2011.

Není divu, všechny tři obchodní modely LinkedIn, které ke generování příjmů síť používá, meziročně posílily ve vysokých dvouciferných hodnotách – nástroje pro hledání talentů vydělaly o 90 procent víc, předplatné za prémiové účty vneslo do společnosti o 80 procent víc a reklama vynesla o 68 procent víc, než v posledním čtvrtletí 2011. Za celý loňský rok LinkedIn vydělal 972,3 milionů dolarů, skoro dvojnásobek oproti roku 2011, kdy souhrn příjmů činil 522 milionů. Akcie po oznámení výsledků šly nahoru o více než 10 procent.

Za rychlým růstem stojí z velké části technologické změny, ke kterým LinkedIn přistoupil ve svojí technické infrastruktuře a webové architektuře. Díky těmto změnám sociální síť mohla vydávat nové produkty a měnit ty stávající dvakrát denně, místo předchozí frekvence dvakrát do měsíce. Posílila díky tomu možnost vylaďování služeb do optimální podoby, což umožnilo rychleji se přizpůsobovat zpětné vazbě a efektivněji nacházet řešení, která přináší nejvyšší hospodářský uživatek.

Via BI, Mashable