Like to Death: Podivuhodný projekt mizí s každým lajknutím

Taky už vás nebaví věčné fotky jídel či zvířátek a urputná snaha firem vytáhnout z nás Like při každé příležitosti? Tak si s námi pro změnu pojďte dopřát trochu hutné facebookové filozofie a přemýšlení o smrti. Přesně k tomu totiž směřuje umělecký projekt Like to Death, který z nejpopulárnějšího tlačítka světa dělá namísto tupého přikyvovátka nástroj nevyhnutelné destrukce.

Určitě nejsme jediní, kdo zatoužil dát Like třeba při čtení e-mailu nebo časopisu (teda alespoň doufáme). Všudypřítomné tlačítko To se mi líbí se stalo univerzální a bezpracnou odpovědí takřka na cokoliv a jeho stále větší vliv si mnoho lidí ani neuvědomuje. Námět k přemýšlení na témata jako je virtualita nebo realita a simulace se nám rozhodli dát Geoffrey Lillemon, jeden ze zástupců hnutí Net Art, a značka Stööki, která je současně progresivním klenotnictvím a sběratelem umění.

Na stránce Like to Death najdete (po nezbytném loadingu) 3D model smrti obklopený vlnami, trojicí symbolů a se čtyřmi tvářemi démonů na prstech. Jeho životnost je přesně 20 tisíc Like, přičemž s každým novým se o trochu víc přibližuje úplné destrukci. Zatím je jich jen několik stovek, takže si model můžete vychutnat v téměř původním stavu.

Pokud chcete do myšlení tvůrců a skrytých poselství téhle záležitosti proniknout hlouběji, doporučujeme poměrně podrobný článek na Business Insideru. Nám to asi celé ještě úplně nedochází, ale rozhodně je to příjemné zpestření v záplavě facebookových banalit.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Historie sdílená přes sociální média rychle mizí v nenávratnu

Sociální média a internet všeobecně jsou velmi efektivní nástroje pro komunikaci v současnosti, pro diskutování aktuálních a nových témat. Pokud ale přijde na jejich spolehlivost při pohledu do minulosti, už si tak dobře nevedou. Obsah, na který sociální média na internetu odkazují, totiž rychle mizí a už po několika letech ho existuje jen část.