Lidé sociální sítě zbožňují, ale zároveň jim nevěří

Překvapivé výsledky přinesl čerstvý průzkum, který zkoumal důvěryhodnost internetových zdrojů z pohledu běžných spotřebitelů. Pouze třetina lidí si myslí, že jim sociální sítě při rozhodování o nákupu poskytují nezávislé a podrobné informace. Pětina lidí naopak tomuto zdroji informací vyloženě nedůvěřuje. To je povážlivě nepříznivý výsledek především s ohledem na množství reklamy, která směrem k sociálním sítím směřuje.

Podle dřívějších údajů, se kterými jste se na našich stránkách již mohli seznámit, totiž například takzvanou display reklamu vidělo v červnu přes 188 milionů serfujících Američanů a z toho celých 130 milionů právě na sociálních sítích. Sociální sítě jako hlavní způsob prezentace přiznávají také e-shopy v dalším nedávném průzkumu. Drtivá většina z nich (86%) používá fanouškovské stránky na Facebooku a podobně oblíbený je také Twitter.

Internetový otloukánek

Průzkum je o to překvapivější, že ostatní internetové zdroje si vedly úplně opačně a zařadily se mezi ty vůbec nejspolehlivější. Informacím z vyhledávačů, online recenzí nebo stránek zaměřených na srovnávání produktů důvěřuje 68 procent lidí a jen zanedbatelných 5 procent zastává opačný postoj.

Ještě výrazněji internetové zdroje zabodovaly u odpovědi na otázku, jakým informacím přikládají zákazníci největší váhu při konečném rozhodování ohledně nákupu. Lidé je označili jako vůbec nejdůvěryhodnější a předběhly tak nejen klasické formy reklamy a prodeje, ale dokonce i vlastní rodinu a přátele. Naopak sociální sítě skončily s velkým odstupem na beznadějném posledním místě.

Jasně se tak ukázalo, že pro marketingové specialisty je velmi nebezpečné sociální sítě jednoduše zařadit do škatulky „internet“. Proč zatím nemají dostatečnou důvěru u lidí je nejasné. Ani slovo zatím, značící jakousi dočasnost, by tu však nemuselo být na místě. Sociální sítě už pro lidi nejsou zas tak nové, aby se všechna vina dala házet právě sem, a větší roli může hrát způsob jejich používání.

via: Marketing Magazine UK, Lightspeed Research