Kupóny na FarmVille a MafiaWars míří do obchodů

Pokud si myslíte, že předměty v příležitostných hrách na sociálních sítích by si za skutečné peníze koupil jenom blázen, asi byste měli přehodnotit svoje představy. Byznys herního vydavatele Zynga založený na prodeji neexistujícího zboží uživatelům jednoduchých hříček totiž vydělává stovky milionů dolarů a firma je dokonce druhým největším zákazníkem platební společnosti PayPal na světě. Nyní společnost učinila zásadní krok k tomu, aby tyto nákupy přestaly být něčím, za co se většina lidí tajně stydí nebo dívá skrz prsty. Se svými produkty míří v podobě dárkových kupónů do klasických obchodních sítí.

Jedno Call of Duty a deset traktorů

Předplacené herní karty se už v první vlně dostanou do úctyhodných 12 800 obchodů po celých Spojených státech a coby běžný produkt je budou prodávat největší řetězce jako 7-Eleven, Best Buy nebo GameStop. Lidé je pak budou moci proměnit na vybavení ve trojici hyperúspěšných her FarmVille, Mafia Wars a YoVille. Právě ty si drží naprostou většinu z celkových 67 milionů hráčů her od Zyngy, která se chlubí 235 miliony aktivních uživatelů měsíčně. S ohledem na toto množství se počet zapojených obchodů už zdaleka nezdá tak obrovský.

Zynga chce tímto způsobem oslovit novou skupinu zákazníků, kteří z nějakého důvodu nemají přístup k platebním kartám a bankovním účtům nebo jim tento způsob placení nevyhovuje. Zejména v případě dětských uživatelů je zjevné, jak nesmírné příležitosti pro nové zisky se hernímu gigantu otevírají. Navíc jde o chytře zvolenou cestu, jak podobné praktiky v očích lidí legitimizovat a postavit na úroveň běžného prodejního artiklu.

Dárek pro každého

Kupóny se budou prodávat ve dvou variantách za 10 nebo 25 dolarů a Zynga tak následuje příkladu svého konkurenta Playdom, jenž podobné herní karty začal jako první nabízet už na konci minulého roku ve Spojených státech i Velké Británii. V případě Zyngy, která celému trhu dominuje s obrovským náskokem, však dopady tohoto kroku budou o poznání znatelnější a to jistě nejen v primárně cílených USA.

Via TC