Konkurenční služby dostávají odvahu k hlubší integraci Places

Na rozdíl od původních prognóz, že nás čeká zemětřesení na poli geolokačních služeb, se od srpna, kdy Facebook uvedl své Places, mnoho kamenů nepohnulo. Zřejmě by se ani nic moc nestalo, kdyby však neměly Places jednoho vlivného rodiče a tím je právě Facebook. Vzhledem k jeho široké uživatelské základně, která z pochopitelných důvodů zajímá i další poskytovatele geolokačních služeb, si s ním tito konkurenti museli ujasnit vzájemné vztahy.

Integrovat více, či méně?

Klíčoví hráči jako Foursquare a Gowalla se prozatím rozhodli klestit si cestu i nadále víceméně sami (a nutno podotknout, že minimálně Foursquaru se to vyplácí). Zatímco se mnoho společností snaží pracovat s daty z Facebooku, zmiňovaní dva poskytovatelé jedou dále spíše na své triko a chtějí zužitkovat především vlastní systémy. Přihlásíte-li se v rámci jedné z nich a svůj check-in umístíte i na Facebook, Facebook Places vzhledem k nízké integraci vytvoří zcela nový objekt odpovídající místu, kde se nacházíte. Jde to ale i jinak.

Zcela opačnou taktiku se aktuálně rozhodla zvolit služba Loopt. Spustila výrazně hlubší integraci Facebook Places, než s jakou jsme se zatím setkali. Přihlásíte-li se nyní na Loopt, služba najde již existující odpovídající místo v rámci Facebook Places a automaticky se přihlásí i tam. Pokud se takových služeb najde víc, možná by se otázka „kdo sežere koho“ mohla začít otáčet v neprospěch Facebooku.

Přestože je počínání Foursquare a Gowally z obchodního hlediska pochopitelné, postup Looptu je rozhodně přínosnější z pohledu běžného uživatele. Unifikace geolokačních dat, k níž Loopt svou strategií zásadně přispívá, je pro uživatele rozhodně výhodnější než vytváření mnoha náhodných objektů, jak se děje v případě nízké integrace Places z pozice Foursquare a Gowally.

Via TC