Konečně. Facebook umožní propojit lokální stránky do jedné

Jaké by to bylo, kdyby velké značky nemusely jednotlivé lokální stránky pro různé země zakládat a provozovat zcela odděleně, ale měly by k dispozici jednu globální stránku, která bude pro fanoušky z různých částí světa vypadat odlišně? O tom již nebude nutné jen snít, Facebook totiž včera novou strukturu stránek nazvaných Global Pages veřejně představil skrze blog Facebook Studia.

Celá věc funguje tak, že ačkoliv bude jediná URL a jediný společný údaj o celkovém počtu fanoušků, uživatelé z různých zemí automaticky uvidí svou lokalizovanou verzi, pokud ji stránka má. Značky tímto způsobem budou moci svoje stránky sloučit, pokud jich v současnosti mají vícero. V rámci testovacího partnerství s Facebookem to ukázal Walt Disney na animovaném filmu Frankenweenie a také značky KitKat a Holiday Inn. Druhou možností je lokalizovat svou doposud jedinou globální stránku bez toho, aby bylo třeba vytvářet stránky nové na nové adrese a pro ně budovat fanouškovskou základnu. Tuto cestu naopak zvolil Dove.

O tom, že globální stránky se blíží, se vědělo poměrně dlouho. Již v květnu je sociální síť testovala na některých svých vlastních stránkách a zkoušela, jak je ideálně vyladit, aby mohly jít do ostrého provozu pro všechny. Jedna globální identita se společnou adresou a současně různými stránkami pro různé uživatele má i jiné výhody než jen přehlednost – stránky lokálního charakteru obvykle vykazují větší engagement uživatelů, neboť jim jsou blíž.

Lokalizovaná verze může obsahovat svůj vlastní profilový a cover obrázek, vlastní aplikace, informace o stránce, milníky a především také příspěvky. Uživatelé ze zemí, pro které není žádná lokalizovaná stránka, uvidí globální stránku s názvem přeloženým do jazyka, ve kterém užívají Facebook. Budou si ale moci manuálně přepnout na jednotlivé lokalizované verze stejným způsobem, jak je to popsáno v našem květnovém článku. Propojeny budou také statistiky, takže správci stránek si mohou prohlížet výsledky celé značky dohromady.

Jak přesně bude možné si globální identitu nastavit bohužel Facebook zatím nezmiňuje a kolem celého procesu panují nejasnosti, ale vynasnažíme se to zjistit. V oficiální nápovědě je zatím vše vysvětleno jen z pohledu uživatele: