Konec hejtů na Instagramu? Ne, ale můžete je odfiltrovat!

Nová aktualizace Instagramu se zaměřuje na eliminaci hejtů, kterým lidé čelí v doručených žádostech o přímé zprávy od lidí, které nesledují. Instagram nyní umožňuje filtrovat urážlivé žádosti o zprávy podle konkrétních slov, frází nebo emotikonů.

Instagram uvedl, že vzhledem k tomu, že DM jsou soukromé konverzace, identifikace nenávistných projevů a šikany v těchto zprávách funguje jinak, než jejich rozpoznávání ve veřejných komentářích a popiscích v aplikaci. Žádosti o DM jsou podle vyjádření Instagramu místem, kde jsou lidé častěji vystaveni online urážkám, mimo „zraky“ veřejnosti. 

Funkce bude podobná jako filtry komentářů, které už Instagram nabízí, a které umožňují skrývat urážlivé komentářem fráze a slova, které uživatelé nechtějí, aby lidé v komentářích u jejich příspěvků používali. 

Funkci si uživatelé mohou přizpůsobit – mohou si vytvořit vlastní seznam slov, frází nebo emotikonů, které chtějí z žádostí o DM vyfiltrovat. Tyto žádosti o DM pak poputují do samostatné složky skrytých žádostí. Pokud se uživatel rozhodne do této složky vstoupit, urážlivý text bude zakrytý, takže ho nemusí vidět. Silnější nátury tento text mohou odkrýt poklepáním. Poté se mohou rozhodnout, zda žádost o zprávu přijmou, odstraní, nebo nahlásí.

K dispozici je také další funkce, která by se mohla ukázat jako užitečná při řešení nesmyslných hejtů. Instagram uvádí, že ztíží možnost, aby někdo, koho uživatel jednou zablokoval, jej znovu kontaktoval prostřednictvím nového účtu. Když tedy někoho zablokujete, budete mít nyní možnost zablokovat jak jeho účet, tak i všechny nové účty, které by si mohl založit. 

Instagram uvedl, že tyto funkce začne zavádět v „několika zemích v nadcházejících týdnech“ a v příštích měsících se je bude snažit rozšířit celosvětově

Zdroj: Mashable.com

Total
1
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak začala facebooková válka o news feed

Když se mluví o hrozbách pro Facebook, obvykle padají termíny jako příjmy z reklamy, přechod na mobilní telefony nebo konkurence jiných sítí. Jenže s tím, jak za sebou Facebook nechal hranici miliardy uživatelů a v online marketingu se stal standardem, leží jedna velká hrozba přímo v jeho srdci. Je jí přecpaný news feed, který je stále častěji zdrojem kritiky a frustrace.
Přečtěte si více

Pentagon investoval miliony dolarů do studia sociálních sítí

Jak se přes sociální sítě šíří informace? Jak lidé sociální sítě používají k organizaci demonstrací a protestů? A lze přes sociální sítě účinně bojovat proti nepravdám a dezinformacím? Americké ministerstvo obrany do hledání odpovědí na tyto otázky investovalo prostřednictvím organizace DARPA od roku 2011 minimálně 15 milionů dolarů.