Komplex více dílčích trollů položil KFC

Ze zákazníků hlupáky neuděláte. Rozhodně ne na sociálních sítích a při jejich schopnosti rychle se aktivovat a hromadně zaútočit. A zatrollit. Aktuálně to zjistilo KFC, jehož kauzu DOPRAVY ZDARMA za příplatek jste nemohli minout. I přes víkend, příjemné počasí a určitou „zapadlost“ příspěvků návštěvníků na stránkách Facebooku se lidi pěkně pobavili. A KFC doteď nezvládá slušně zareagovat.

Totiž, DOPRAVA ZDARMA s příplatkem za každou položku je věc jednoznačně odvážná. Bylo tedy jen otázku času, než se projeví na zákaznických kanálech, mezi které Facebook patří. Když už někde v plánování prodeje udělali takovou botu, proč se správci stránek KFC nepřipravili a reagovali na úvodní námitku s odstupem hodin, tomu příliš nerozumíme.

kfc starter

No a pak se to ještě zhoršilo. Přišli trollové. Nehledejte, vybrali jsme ty nejlepší.

Screen Shot 2016-06-05 at 21.51.46

Screen Shot 2016-06-05 at 21.51.00

Screen Shot 2016-06-05 at 21.47.07

Screen Shot 2016-06-05 at 21.46.48Screen Shot 2016-06-05 at 21.43.51Screen Shot 2016-06-05 at 21.43.33

Když se něco skutečně podaří, získá si to i hitlerovských 3,50 minuty slávy. Stejně tak rozvoz zdarma, který prý stojí, jako kdyby ho přivezli tankem.

Tak takhle ne

KFC nemlčí. Tedy přesněji řečeno, nemlčelo. Teď už zřejmě poněkud nestíhá. Nebo ještě správce sítí nepřišel do práce.

kfc rozvoz zdarma aktu

Během víkendu se opravdu snažil. Jenže se tak nějak nezavděčil. Vážení marketéři, takhle se problému nezbavíte. Od prvotního několikahodinového rozmyslu s odpovědí přešel řetězec k rychlejším reakcím v řádu desítek minut. Ano, to je správně. Jenom ty samotné odpovědi se nám až tak nepozdávají…

KFC marně přemýšlelo, narážku na okurkový mem konkurence nedomyslelo…

Screen Shot 2016-06-05 at 21.44.11

Tady zákazník vyhrál alespoň cenu „nejlepšího vtipu“.

Screen Shot 2016-06-05 at 21.45.22Screen Shot 2016-06-05 at 21.45.34

Tady jenom pobavilo. Takže měl Michal zřejmě vymýšlet něco lepšího pro další „čtenáře“.

Screen Shot 2016-06-05 at 21.49.08

A tady narážka došla. Jen o dvě minutky později.

Screen Shot 2016-06-05 at 22.00.41Screen Shot 2016-06-05 at 22.00.57

Aspoň někde správná reakce

Že se na tom mohou jiné značky přiživit, to asi není třeba zdůrazňovat. KFC to nepomůže, jiné společnosti s akčními správci facebooků situaci ještě využít můžou.

Trolling nás baví

Češi se rádi vidí jako národ, který oplývá vtipem. Minimálně v hromadném trollingu se mu to opravdu daří. Samozřejmě to není poprvé (a ani naposledy), co se značka znemožnila. Právě Facebook je pro podobné aktivity ideální prostředím.

Už klasikou je případ semináře Olgy Lounové, který po sobě zanechal hned několik parodických stránek. Jde sice o krátkodobou zábavu a za pár týdnů se stránky KFC nejspíš vrátí do normálu, ale stopy rozhodně zůstanou. Vypovídá o tom třeba fakt, že parodické stránky na zmíněný seminář už nové fanoušky nelákají. Že by byly mrtvé, to ale rozhodně říct nemůžeme.

Diskuze k článku