Kolik tweetů za den je ideál a kolik už je “over capacity”

Pokud vy nebo vaše firma používáte Twitter, jistě přemýšlíte o tom, kolik tweetů za den je ideální počet ke zveřejnění. Nechcete své followery ochudit o podstatné nebo zajímavé informace, ale ani je přespříliš zahlcovat. Najít kompromis je těžké. Co si o tom myslí čeští uživatelé Twitteru a co radí odborníci?

Jak často tweetovat? To je složitá otázka, na kterou neexistuje univerzální odpověď. Obecně se hovoří o tom, že ideálnem je “několik” tweetů za den. Inu, na to byste asi přišli také. Samozřejmé je, že jinou frekvenci tweetů bude mít účet zpravodajského média, které má mnoho aktuálních a zajímavých informací, a jinou frekvenci nabídne firemní účet odkrývající pozadí podnikání a důležité novinky ve firmě.

Logicky, nebo vědecky?

Někteří uživatelé Twitteru se dokonce pokusili stanovit matematický vzorec, podle kterého by se měl počítat ideální počet tweetů za den. Tento vzorec je ovšem uzpůsoben tomu, aby byl nějaký z tweetů vidět prakticky pořád v timeline většiny followerů:

Počet tweetů za den = 20 X (60/(20/(Počet followerů X 5)/1,200))

Výsledné číslo je pak samozřejmě hodně nadhodnocené a tento postup by jistě většinu následovníků nepotěšil a blížil by se frekvencí spíše účtu zpravodajského média se spoustou nových zpráv za den. Tweety samozřejmě nemusejí být vidět pořád, spíš jde o to tweetovat v době, kdy je takzvaná špička, tedy kdy je na Twitteru nejvíc lidí.

Další, mnohem pochopitelnější a logičtější poučka tvrdí, že tweet má být prostě v případě potřeby poslán bez zvláštního hlídání toho, zda ten den odešlo hodně nebo málo tweetů. Pokud máš co sdělit, prostě to udělej. Stejně tak se doporučuje reagovat na tweety od followerů – účet by měl být aktivní, nabízející zpětnou vazbu k reakcím na sdělení.

Pátý v řadě prodává

Odborníci doporučují posílat komerční tweet (tedy ten s účelem něco “prodat” či zpropagovat) jako každý pátý, ostatní by měly bavit a vzdělávat. Tento přístup tedy determinuje počet všech tweetů jako pětinásobek těch nejdůležitějších, klíčových sdělení, která by měli followeři zaznamenat. Proti této variantě se dá namítnout – není lepší tweetovat jen to důležité? Odpověď není jednoznačná, ony zábavné tweety totiž mohou přinést pozornost a nové followery či retweety.

Navíc platí, že co uživatel Twitteru, to názor na ideální počet tweetů za den. O úspěchu účtu rozhodují jeho followeři, proto není od věci se jich zeptat. Provedl jsem anketu mezi svými followery, odpovědělo jich více než 120. Nejvíce z nich preferovalo jako ideální počet 2-3 tweety za den (47 procent) nebo 4-6 tweetů denně (16 procent).

Nováčkům na Twitteru se doporučuje tweetovat méně, ideální je 1 až 5 tweetů. S nárůstem followerů si uživatel může dovolit více psát. Dříve ne, jelikož to odrazuje nové followery. To je další z pouček, se kterou by se dalo polemizovat. Některé potenciální followery může naopak odradit účet, na kterém se dlouho (což je subjektivní jednotka času) neobjevilo nic nového.

Mlčeti zlato?

Každý tweet je určitá sázka do loterie a může followery odradit. Praktické zkušenosti často ukazují, že pokud účet mlčí, přibývá mu nejvíc followerů. Platí tedy, že z tohoto pohledu je méně více a účty, které dlouho a často mlčí, jsou v získávání nových followerů úspěšné. Běžný účet jedince je nejúspěšnější, když se na něm objevuje 2-6 nových tweetů za den, alespoň podle názoru mých followerů. Firemní účty (pokud nejsou určeny k podpoře nebo diskuzi s followery) by měly tweetovat ještě méně. Výjimkou jsou zpravodajské feedy, tam je s větším počtem tweetů počítáno předem.

Například jednoduchá služba How often do you tweet vám ukáže, jak často tweetujete. Výsledné číslo pro vás může být překvapením, ale zároveň vodítkem v případě chystaných změn.

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Konečně. Facebook umožní propojit lokální stránky do jedné

Dlouho chystaná funkce, kterou jste si již od května mohli prohlédnout na stránkách spravovaných samotným Facebookem, bude zřejmě brzy v provozu pro všechny značky. Jedna firemní stránka na Facebooku tak pod společnou URL adresou může sdružovat všechny lokální verze, které přitom mají nadále možnost komunikovat samostatně.