Klout zohlední i data z vyhledávačů, začal s Bingem

V rámci posledních let se Klout propojil se všemi nejvýznamnějšími sociálními sítěmi – Facebookem, Twitterem, LinkedIn, Foursquare i Google+. V listopadu 2011 se po jejich bok zařadila i firma trochu odlišného zaměření, Wahooly, která se specializuje na propagaci nových startupů pomocí sociálních sítí. Dalšímu růstu a hlavně zlepšování algoritmů by nyní měla pomoci oficiálně potvrzená spolupráce mezi Kloutem a vyhledávačem Bing od Microsoftu.

V současné době se ono magické klout skóre vypočítává speciálním algoritmem v návaznosti na naši popularitu napříč sociálními sítěmi. Pokud pomineme samotný ne zcela transparentní výpočet, stále ještě zůstává otázkou validita daného výsledku. Příkladem možného zkreslení je americký prezident Barack Obama, který má údajně nižší skóre než leckteří obyčejní bloggeři, což je evidentně nesmysl. Částečně by problémy mohlo vyvážit právě zapojení internetových vyhledávačů, v tomto případě Bingu.

Do výpočtu bude totiž nově započítáváno i vyhledávání jména, článků či odkazů na Wikipedii. Zároveň se v rámci nedávno oznámených designových změn ve vyhledávači objeví další panel, který bude zobrazovat návrhy vlivných lidí ve vašem okolí a nejpopulárnějších témat, samozřejmě odvozených z jejich skóre na Kloutu. Bing takto pokračuje v trendu propojování se sociálními sítěmi, který nastolil spojením s Facebookem a Twitterem. Tento sociální panel se dá případně minimalizovat, není ale jisté, zda ho půjde zcela odstranit.

Via Bing