Když se berou geekové. Infografiky, hry i Pinterest

Minulý týden Valentýn opět ukázal, jak mohou s trochou kreativity vypadat vyznání lásky v době Webu 2.0. Dali jsme při této příležitosti dohromady ty vůbec nejlepší nápady, které sahají od využití Google+, Pinterestu či Grouponu až chytré použití složek nebo infografiky.

Současný internet nabízí spoustu možností, jak na někoho zapůsobit originálním přístupem. Uvědomují si to především zájemci o různé kreativní pracovní pozice, z nedávné doby můžeme připomenout například příběh mladého Slováka Filipa Šanty a jeho cestu do Silicon Valley. Tím to ale zdaleka nekončí, jak ukazuje i následující přehled. Některé z popsaných případů jsou úplně čerstvé, o jiných jsme psali už dříve, ale myslíme si, že rozhodně stojí za to je připomenout.

Infografika za tisíc slov

Drake Martinet pracuje pro All Things Digital, Stacy Green je zase viceprezidentkou pro marketing a komunikaci serveru Mashable. Komu názvy těchto firem něco říkají, toho asi zase tolik nepřekvapí, že se Drake před několika dny rozhodl požádat Stacy o ruku právě infografikou. A musíme uznat, že uvedená čísla vážně hovoří jasně (pro zobrazení celé infografiky klikněte na obrázek).

A odpověď? Jak se lze dočíst v diskuzi pod článkem na Mashable:

Držet krok s dobou

V posledních dnech a týdnech se snad o žádné internetové službě nemluví tak zaníceně jako o Pinterestu. Objev letošního roku s raketovým růstem uživatelů navíc podle všeho milují především ženy, takže zjevně jde o ideální nástroj pro oblast vztahů. Jonathan Levy, šéf pro digitální strategii agentury Rodale Grow, sice tímto způsobem o ruku přímo nepožádal, světu však dal alespoň vědět o výsledku.

Podle jeho vlastních slov mu tvorba zabrala přibližně hodinu a nápad dostal při práci, když s kolegou vymýšleli způsoby, jak Pinterest využít pro své klienty. Protože jak už v minulosti mnohokrát ukázal Facebook, vytvořit z více ploch pro obrázky jednu chytrou koláž je věc, kterou lidé prostě milují.

Ze žádosti o ruku virál

Je určitě hezké prohlížet si s odstupem několika let svatební fotky nebo vzpomínat na to, jak probíhala žádost o ruku. Kdo ale může říct, že jeho odvážný kousek vidělo přes 20 milionů lidí? Následující žádost o ruku, která se uskutečnila v kině a chytře využívá video, má momentálně zhlédnutí více než 21,3 milionu.

Mimochodem, svatba se nakonec uskutečnila na začátku prosince. S ohledem na změněné nastavení je ale nyní třeba video přehrát přímo na Youtube.

Prstýnek jako virtuální zboží

Tento případ už patří mezi ty, nad kterými možná řada lidí bude kroutit hlavou. Jistý Mihai je velkým fanouškem hry Crime City na Google+ a její tvůrce kontaktoval s tím, aby mu pomohli oslovit dívku jeho snů, podle všeho také aktivní hráčku jménem Miruna. Tvůrci do hry vložili speciálně pro tuto příležitost virtuální prsten i s patřičným popiskem, který pak na dívčina avatara čekal v inventáři. Vše se odehrálo na Štědrý den a odpovědí bylo “ano”.

V souvislosti s tímto případem se sice objevily pochybnosti, zda nejde o marketingový tah ze strany tvůrců hry, ty se ale podle dostupných informací nenaplnily.

Protekční vzkaz v Google Street View

Když máte kontakty, jde všechno lépe. A když jste “Silicon Valley geek” a pracujete v Googlu, máte takových kontaktů bezpochyby dost. Michael Weiss-Malik požádal o ruku svou přítelkyni Leslie Moreno přes Google Street View, kam s pomocí přátel umístil sérii vzkazů. Samozřejmě to chtělo trochu pomoci od Street View týmu, aby se fotky hned objevily v online verzi služby, ale jak už bylo řečeno, když máte kontakty…

Celý plán Michael podrobně popsal na webu MarryMeLeslie.com, který je stále dostupný a můžete se na něm nechat inspirovat.

Svatba na Grouponu

Na začátku minulého roku, v době vrcholícího slevového šílenství, si svou svatební premiéru odbyl také americký Groupon. Gary totiž právě touto cestou požádal o ruku svou přítelkyni Danu, která nabídku se slevou 100 procent neváhala koupit. Kupon na manželství o nevyčíslitelné hodnotě pořídila za jediný dolar. Server s lokálními nabídkami byl prý vybrán proto, že Dana je jeho vášnivou zákaznicí. Od Grouponu navíc budoucí novomanželé dostali příděl dárkových kuponů na celý rok.

I tato stránka je stále aktivní a je to rozhodně zajímavé a docela originální čtení. Nechybí ani vyznání lásky či doporučení Grouponu pro šťastné manželství.

V jednoduchosti je krása

Sean Ohlenkamp je art director společnosti Lowe Roche v Torontu a video s jeho dárkem ke třetímu výročí svatby nasbíralo už přes půl milionu zhlédnutí. Pro svou ženu Lisu připravil na svém Macu úžasně jednoduché vyznání plné různých vtípků jen s pomocí složek. Přímo v diskuzi na YouTube Sean napsal: “Líbilo se jí to. Nebyla moc šťastná z toho, že jsem vyčistil všechny ikony z její plochy, ale líbilo se jí to :).”

“Doufám, že tohle video může fungovat jako malá inspirace pro lidi, aby pro svůj protějšek udělali něco výjimečnějšího. Nepoužívejte ho jenom jako základ, buďte kreativní a udělejte něco ještě lepšího!” vzkázal Sean divákům videa.

Absolutní personalizace

Mezi sociálními sítěmi a jim blízkými službami už dnes každopádně těžko najdete nějakou, která by pro tento účel ještě nebyla použita. StumbleUpon si své prvenství připsal před několika měsíci díky muži jménem Tyrel Hartman. On i jeho přítelkyně Marquita Arguello žijí bez televize a právě StumbleUpon se stal oblíbeným zdrojem pro hledání zábavy online. Tyrel dostal nápad, jak toho využít pro žádost o ruku, a protože s běžnými funkcemi by nevystačil, obrátil se přímo na vedení služby.

StumbleUpon pro tuto příležitost upravil svůj algoritmus, a když si Marquita otevřela svůj profil, náhle se nabídka zpráv týkala jediného tématu – bylo tu video se psem, který říká “I love you”, grafika se slovy “Say yes!”, fotky ze zombie svatby a také speciální stránka, na níž ji Tyrel s pomocí obrázků a scrollování požádal o ruku.

Vše se neobešlo bez technických komplikací a Tyrel musel kvůli zdržení svou přítelkyni udržet u StumbleUpon o půl hodiny déle, výsledek ale stál za to.

I Can Has Huzbind, Foursquare a ti ostatní

Ničím novým už dnes nejsou ani vyznání přes Twitter nebo Facebook. Touto cestou se o své blížící se svatbě dozvěděla například další zaměstnankyně Mashable, Christina Warren.

V některých méně povedených případech se ale nelze ubránit dojmu, že se kreativita vytrácí a zůstává jen forma…

Na Valentýna se každopádně odehrála i první zaznamenaná žádost o ruku uskutečněná prostřednictvím známé stránky s velmi svérázným humorem icanhascheezburger.com. Jak samotná žádost, tak kladná odpověď na ni se odehrály v podobě typického lolcat memu.

A chybět nemůže ani Foursquare. Představa, kdy dva lidé sedí naproti sobě v restauraci a přes mobilní aplikaci si v tichosti řeknou své “ano”, je sice značně absurdní, ale přesně tak se to prý událo.

“Byli jsme na večeři a oba jsme měli vytažené telefony. On proto, aby se checknul, já něco hledala, a najednou ping! Objevil se jeho check in, který křičel: popping the question! (v angličtině žádost o ruku). Poté, co mi dal prsten na ruku, jsem se také zacheckovala na místo a napsala: a já řekla ANO!” popsala situaci čerstvá snoubenka. Co dodat…

Žádací aplikace pro iPhone

Když máte nejen nápad, ale také nějaké dovednosti, můžete si vytvořit i speciální žádací aplikaci na iPhone a dát dohromady video, které paroduje klasické reklamy na telefon.

Video není moc kvalitní, ale nápad se rozhodně cení.

Don’t stop me now…

…a vůbec, tohle znáte? Jak jinak tenhle článek zakončit:

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook má nové centrum pro hledání nejlepších agentur a vývojářů

Takzvaní preferovaní marketingoví vývojáři jsou označením, jehož udělováním chce Facebook pomoci značkám snadno najít kvalitní agentury pro kampaně na sociální síti. Nyní se projekt dočkal dalšího zviditelnění a rozšíření. Facebook zřídil speciální web, kde lze mezi doporučenými dodavateli podrobně vyhledávat podle nejrůznějších kritérií včetně specializace a lokality.
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Doge a GIFy!

Už devět měsíců pravidelně vybíráme ty nejsdílenější memy uplynulého týdne. Až teď jsme si ale uvědomili, že na pořádnou dávku čtvrteční prokrastinace je toho pořád trochu málo. Přidali jsme tedy i hýbající se obrázky! Jo, a taky už jsme prostě nemohli ignorovat fenomén Doge...