Kde se Facebooku nejméně daří? V Evropě

Facebooku příjmy globálně rostou, existuje tu ale jedna neveselá výjimka. Je jí starý kontinent, kde si sociální síť nevede nijak závratně. Facebook tu měl nejvyšší příjmy v posledním čtvrtletí roku 2011, od té doby šly dolů o miliony dolarů. Je pravda, že sociální síť má poslední čtvrtletí pravidelně příjmově nejsilnější a počátkem dalšího roku klesá, letošní evropský pokles příjmů z druhého na třetí čtvrtletí ale už tak běžnou záležitostí není. A klesá i příjem na uživatele, který je v Evropě jen o tři dolarové centy vyšší než ve třetím čtvrtletí loňského roku a o 23 centů nižší než loni v posledním čtvrtletí.

Příjmy Facebooku podle oblasti původu

Příjmy na uživatele podle oblasti

Na vině je jak pokles příjmů z plateb za virtuální zboží, které se posledních devět měsíců snižují zrychlujícím se tempem, tak i stagnace v oblasti reklamních příjmů, které rostou jen velmi pomalu a stále jsou pod úrovní konce minulého roku. Nadějí pro Facebook v oblasti reklamních příjmů nicméně je právě poslední čtvrtletí, které by mu, pokud se zopakuje trend z posledních let, mohlo pomoci růst opět nakopnout.

Příjmy Facebooku z plateb

Příjmy Facebooku z reklamy

Evropa je přitom pro Facebook velmi důležitá, na příjmech společnosti se stále podílí větší měrou než zbytek světa (mimo USA a Kanadu) dohromady. Facebook by tak na svém postavení na starém kontinentě měl rozhodně pracovat. V Evropě již sice nelze čekat velký uživatelský růst a trh je tu poměrně nasycený (jedině že by se Facebooku povedlo vytlačit východoevropské lokální hráče), evropské příjmy na uživatele mají ale na úroveň USA stále ještě velkou rezervu – jsou méně než poloviční.