Kde mladí poslouchají hudbu? Na YouTube

Pokud jde o hudbu, zapomeňte na klasická CD. Mladá generace dává přednost portálu YouTube, který obvykle vnímá jako hudební službu zdarma. Tímto způsobem poslouchá hudbu celých 64 procent teenagerů z průzkumu, který provedl v USA Nielsen. Následovalo s 56 procenty rádio, 53 procent poslouchá přes iTunes a 50 procent hudbu čerpá z CD. Rádio si nicméně drží jedno významné prvenství, přes něj totiž 48 procent lidí objevuje novou hudbu. Přes YouTube objevuje jen 7 procent dotázaných a 10 procent objevuje novou hudbu přes doporučení přátel a známých.

Doporučení od přátel bylo naopak úplně nejdůležitější u nákupu hudby. Více než polovina respondentů (54 procent) uvádí, že po doporučení přátel si hudbu spíše koupí. Čtvrtinu k nákupu povzbudí blogy nebo chatovací místnosti o muzice. Nejvíc si posluchači váží digitálních alb, která 63 procent z nich považuje za dobrou investici, následují s 61 procenty jednotlivé digitální písně a s 55 procenty CD nosiče. Data pocházejí ze studie Nielsen Music 360.

Wall Street Journal navíc dodává, že pokud jde o služby placeného streamování hudby, tzv. music-on-demand služby, nejsou příliš populární. Mezi dospělými uživateli nad 18 let jsou dokonce populárnější páskové kazety, z nichž hudbu stále poslouchá 9 procent dotázaných. Pandora dosáhla jen na 7 procent, 6 procent respondentů poslouchá LP desky. Jiné streamovací služby než Pandora se vesměs nedostaly přes 2 procenta.