Kde mladí poslouchají hudbu? Na YouTube

Skoro dvě třetiny amerických teenagerů používají YouTube jako důležitý zdroj hudby. To je větší počet, než kolik získalo rádio, iTunes či CD. Příliš se neujaly streamovací on-demand služby, které jsou mezi dospělými dokonce méně populární, než staré páskové kazety.

Pokud jde o hudbu, zapomeňte na klasická CD. Mladá generace dává přednost portálu YouTube, který obvykle vnímá jako hudební službu zdarma. Tímto způsobem poslouchá hudbu celých 64 procent teenagerů z průzkumu, který provedl v USA Nielsen. Následovalo s 56 procenty rádio, 53 procent poslouchá přes iTunes a 50 procent hudbu čerpá z CD. Rádio si nicméně drží jedno významné prvenství, přes něj totiž 48 procent lidí objevuje novou hudbu. Přes YouTube objevuje jen 7 procent dotázaných a 10 procent objevuje novou hudbu přes doporučení přátel a známých.

Doporučení od přátel bylo naopak úplně nejdůležitější u nákupu hudby. Více než polovina respondentů (54 procent) uvádí, že po doporučení přátel si hudbu spíše koupí. Čtvrtinu k nákupu povzbudí blogy nebo chatovací místnosti o muzice. Nejvíc si posluchači váží digitálních alb, která 63 procent z nich považuje za dobrou investici, následují s 61 procenty jednotlivé digitální písně a s 55 procenty CD nosiče. Data pocházejí ze studie Nielsen Music 360.

Wall Street Journal navíc dodává, že pokud jde o služby placeného streamování hudby, tzv. music-on-demand služby, nejsou příliš populární. Mezi dospělými uživateli nad 18 let jsou dokonce populárnější páskové kazety, z nichž hudbu stále poslouchá 9 procent dotázaných. Pandora dosáhla jen na 7 procent, 6 procent respondentů poslouchá LP desky. Jiné streamovací služby než Pandora se vesměs nedostaly přes 2 procenta.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook ocenil 20 nejlepších kampaní. Prohlédněte si je

Sedm bronzových, šest stříbrných, pět zlatých a dvě speciální modrá ocenění získali tvůrci kampaní v rámci nyní již tradiční soutěže pořádané stránkou Facebook Studio. Tu Facebook vytvořil skoro přesně před dvěma lety coby zdroj inspirace a novinek pro social media marketéry.
Přečtěte si více

Dokument: Soukromí často končí přijetím všeobecných podmínek

Přečetl někdo někdy podmínky užívání software nebo on-line služby do konce? Možná by to ale občas nebylo na škodu. Kliknutím na tlačítko "Agree" totiž dost často odevzdáváme i zbytky našeho soukromí do hlubin nekonečných databází velkých firem. Tajemné texty přilákaly i filmaře a vznikl z toho dokument.