Kalifornská škola si objednala sledování svých studentů na Facebooku

Velký bratr ožil v kalifornském Glendale. Přes čtyřicet tisíc dolarů ročně platí tamní škola za monitorování studentských aktivit na Facebooku.

Podle televize CBS Los Angeles ospravedlnil ředitel Richard Sheehan sledování víc než třinácti tisíc žáků a studentů tím, že jde především o jejich bezpečnost.

“Snažíme se hledat informace nebo aspoň náznaky toho, že by si naše děti chtěly nějak ublížit,” vysvětluje Sheehan. Jako příklad uvedl případ, kdy jeden ze studentů vyjádřil na Facebooku sebevražedné sklony. Administrátor ihned upozornil školu a ta hned rodiče. “Povedlo se nám krizovou situaci vyřešit,” tvrdí Sheehan.

“Zatím jsme objevili informace, které vedly k záchraně mladých životů před sebevraždami, ale zároveň jsme odhalili i příklady šikany, vandalství a zneužívání návykových látek. Monitorujeme ale jen veřejné příspěvky. Ne sledujeme soukromé stránky, ani esemesky nebo e-maily nebo telefonáty,” vysvětluje Chris Frydrych z monitorovací společnosti Geo Listening.

Školy nejsou jediné, které své ovečky sledují. Ještě dál jsou obchodníci. Ve spolupráci se společností Meraki, poskytuje Facebook obchodníkům systém nazvaný Facebook Wi-Fi.

Ten umožňuje obchodníkům sledovat pohyb zákazníků po prodejně tak, jak je nastíněno výše, ovšem s jedním drobným vylepšením. Zákazník je totiž po připojení k wi-fi zaveden na stránku obchodu na Facebooku, kde je mu automaticky nabídnut check-in. Ten může odmítnout, a využívat připojení i bez něj, často ale tuto možnost nevyužije.

A my se ptáme, když tohle dělají školy a obchody, není celá kauza PRISM jenom slabý odvar?

via CBS

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook opět testuje placené příspěvky pro běžné uživatele

Placená reklama na Facebooku by nemusela zůstat jen doménou firem. Po několika měsících od prvních experimentů mezi běžnými uživateli nyní Facebook rozšířil testování možnosti zaplatit si za to, že důležitý příspěvek uvidí více přátel. K realizaci je zatím nejspíš stále poměrně daleko, zdá se ale, že se sociální síti tento nápad zalíbil.