Jen 30 z 500 největších online obchodníků používá přihlašování přes Facebook

Jednoduchý login přes Facebook není zdaleka tak populární, jak by se dalo čekat. Podle studie Sociable Labs jej z 500 největších online maloobchodních prodejců používá pouhých šest procent. A ani z těchto šesti procent jej všichni nevyužívají správně.

Jaké důvody nejčastěji stojí za tím, že obchodník přihlašování přes Facebook neimplementuje? Dle Sociable Labs jde v první řadě o to, že řada těchto obchodníků používá hotová softwarová řešení, do nichž je těžké Facebook login implementovat. V takovém případě jsou hlavním důvodem příliš vysoké náklady a technická složitost spojená s využíváním pluginu. Druhým častým důvodem pak je nedůvěra vůči bezpečnosti tohoto řešení, přičemž Sociable Labs tyto pochybnosti nepovažuje za důvodné. A nakonec třetím důvodem jsou příliš vysoké náklady a pracnost správné implementace i ve chvíli, kdy ji softwarové řešení obchodníka umožňuje a obchodník se nebojí o její bezpečnost.

Ze 30 obchodníků, kteří řešení implementovali, jej 9 implementovalo chybně v tom směru, že po uživateli chtějí pro účely přihlášení vlastní heslo, specifické pro jejich stránku, místo aby přihlášení fungovalo pouze přes Facebook. Polovina neumožňuje zákazníkům přihlásit se přes Facebook v rámci checkoutu, čímž zase zbytečně komplikují proces placení a mohou tak přicházet o potenciální zákazníky.

Login přes Facebook má pro obchodníky význam i v tom směru, že velká část jejich návštěvnosti bývá zprostředkována přes odkazy na největší sociální síti. Neumožnit těmto návštěvníkům zalogování přes Facebook může prodejce zbytečně připravit o úspěšně provedený obchod. Opakované návštěvy uživatelů registrovaných přes Facebook by zase měly znamenat, že tito uživatelé budou do svých účtů přihlášeni automaticky. Takové automatické přihlášení nevyužíval ani jeden ze 30 maloobchodů, které login přes Facebook nabízely.

Sociable Labs věří, že pokud se dostatečně ukáží výhody, které přihlašování přes Facebook pro obchodníky má u těch několika málo, kteří jej implementovali, ostatní budou následovat. Snížení technických bariér by adopci samozřejmě pomohlo také. Každopádně platí, že online maloobchody mají pro optimální využití prvků sociálního webu stále ještě co dohánět.

Infografika - Facebook login

Total
0
Shares
Další články