Jak vám Graph Search pomůže poznat vaše fanoušky

Pokud se chcete zorientovat v tom, kdo jsou vaši fanoušci, většinou použijete integrovaný nástroj Facebook Insights, případně propracovanější a komfortnější variantu některého analytického nástroje nebo jejich kombinaci. Nově do hry vstupuje zajímavý doplněk k těmto nástrojům – “kouzelné” vyhledávání Graph Search.

Graph Search od Facebooku byl nedávno vypuštěn v beta režimu a zatím má své limity – pracuje s neúplnými daty, pouze s angličtinou a nenechá vás prohledat úplně všechno. Do jisté míry kouzelný je však už nyní.

Zatím jsme byli schopni rozkrývat pouze soc-demo profil a zjistit tak věkovou skladbu našich fanoušků, pohlaví, z jakých jsou zemí a měst, ale Graph Search tomuto data miningu dává další rozměr. Pojďme si ukázat pár pozoruhodných dotazů. Všechny se zadávají do standardního vyhledávacího pole na Facebooku, které už při psaní vašeho dotazu dává slušnou kontextovou nápovědu.

První, co si ukážeme, je pohled na to, jaké další stránky na Facebooku naši fanoušci sledují. Pomůže následující dotaz: Pages liked by people who like Zoomsphere. Výsledek můžete vidět na screenshotu.

To samo o sobě už naše fanoušky nějak popisuje. Možná nám takový dotaz odhalí i novou konkurenci. Stejnou informaci můžeme dostat i pro stránky našich konkurentů, což je od Facebooku velice milé.

Co dál bychom mohli zjišťovat? Asi je dobré ovlivňovat také oborové diskuse, a tak se podívejme, kde fanoušci naší konkurence nebo lidé z oboru diskutují: Groups joined by people who like Social Media.

Chcete znát zájmy svých fanoušků nebo fanoušků konkurence? Jak je libo: Favorite interests of people who like Zoomsphere.

Obdobně se můžete připravit na obchodní schůzku a zjistit si naturel vašeho obchodního partnera. Pár příkladů možných dotazů: Favorite interests of people who work at Mashable. Games played by people who work at Mashable. Music liked by people who work at Mashable. Movies liked by people who work at Mashable.

Samozřejmě lze vytáhnout data nejenom pro celou firmu, ale i pro konkrétního zaměstnance nebo třeba jen oddělení: Favorite interests of Marketers who work at Mashable.

Chcete vybrat nejlepší místo pro vaší schůzku? Co třeba: Places in Prague, Czech Republic visited by people who like Tyinternety.cz. Nebo ještě lépe: Restaurants in Prague, Czech Republic visited by people who like Tyinternety.cz.

Že nemáte kontakt na nikoho z firmy? Pak tedy: People who work at Mashable.

Co takhle podívat se na markeťáky obecně? Dotaz: Pages liked by Marketers.

Prostě, s tímto nástrojem se dá kouzlit a výstupem mohou být sakra užitečná data. Co říkáte?

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Anonymous chtějí 5. listopadu odstavit Zyngu i Facebook

Hackerské uskupení Anonymous se znelíbil plán Zyngy propouštět, a tak se na herní společnost cíleně zaměřilo. Díky tomu prý získalo mimo jiné dokumenty, podle kterých Zynga hodlá převést vývoj svých her do třetího světa. A to se Anonymous líbí ještě méně, proto hrozí zveřejněním kódu jejích her.
Přečtěte si více

Facebooková soutěž dne: Fénixter od Zaraguzy

Je to jen pár dní, co se Zaraguza pochlubila nejnovějším vyhraným tendrem na pivo Fénix a už je venku jejich první společná soutěž. Bohužel, i našim oblíbencům ze Zaraguzy se občas něco nepodaří a tak tu máme další příspěvek do seriálu o soutěžích, které nám slouží jako námět k zamyšlení.