Jak to (ne)dělat, aneb soutěže na českém Facebooku

Skoro před půl rokem jsme otevírali náš letošní cyklus seminářů Social Marketers Seminars tématem Soutěže online. Pro ty, kteří se nemohli zúčastnit, jsme připravili i články, videa, zveřejnili jsme prezentace. A stejně nám tu ten malý nešťastný nešvar bují dál. Připomeňme si nejprve, jak to tedy se soutěžemi na Facebooku opravdu je prezentací Pavla Prouzy ze social media agentury brandz friendz:

Pro ty z vás, které zajímá i celkové právní podhoubí, doporučujeme videopřednášku advokáta Václava Schovánka

Jak to nedělat

Hard Rock Cafe Praha

Co myslíte? Je v pořádku chtít po vašich fanoušcích, aby psali komentáře pod vaším statusem s tím, že komentář s nejvyšším počtem likes vyhrává?

 


 

 

České Hrady.cz

České Hrady sice nemají soutěž na základě počtu likes, ale přesto porušují pravidla. Jakákoliv soutěž musí být v samostatné aplikaci, musí mít pravidla, musí být uzavřená pro soutěžící pouze starší osmnácti let.

 


 

 

Taxi Speed Cars

Losování z likes pod statusem také není tou správnou cestou.

 


 

 

Důležité je si uvědomit, že všechny tři výše uvedené subjekty se nevystavují pouze riziku smazání veškerých svých aktivit na Facebooku (v případě odhalení nekalých praktik Facebook maže nejen samotnou stránku, ale mnohdy také účty všech administrátorů), ale třeba také návštěvě České obchodní inspekce, nebo Úřadu na ochranu osobních údajů, protože s absencí psaných podmínek soutěže nemohou dost dobře splnit všechny zákonitosti pro pořádání soutěží a soutěže jsou tak de facto neplatné.

Související: Jak to (ne)dělat, aneb dvakrát z českého Facebooku