Jak si vedli Oscaři v sociálních sítích? Facebook i Twitter se pochlubili čísly

Zatímco hollywoodské hvězdy chodily po červeném koberci v Dolby Theater, ostatní čekali na internetu, aby okamžitě mohli komentovat a připomínkovat veškeré oscarové dění. Podívejte se na nejzajímavější momenty letošního předávání Výročních cen Akademie z pohledu sociálních sítí, ke kterému Facebook neváhal vytvořit i samostatnou infografiku.

Letošní udílení Oscarů bylo již tradičně velkou událostí i v oblasti sociálních médií. Oscarová tématika zaznamenala během slavnostního předávání cen 66,5 milionu zmínek na Facebooku, což je třikrát víc než loni. Mezi nominovanými filmy měl největší fanouškovskou základnu na této sociální síti snímek Bídníci, který byl současně hodnocen jako nejlepší film mezi ženami a skupinou ve věku 13 až 17 let. U mužů byl pro změnu nejpopulárnější Nespoutaný Django, jehož podporovali zejména fanoušci předchozích titulů Quentina Tarantina.

Tato data jsou celkem předvídatelná, nicméně za povšimnutí stojí určitý rozpor mezi názorem kritiků a uživateli Facebooku – vítězný snímek Argo totiž nebyl ani nejdiskutovanějším, ani nejoblíbenějším filmem, přičemž o něm navíc mluvila hlavně inzerentsky neatraktivní věková skupina 45+. Skromně se tvářící příběh, který se odehrává převážně v dalekém Íránu, zkrátka netáhne tolik jako výpravný kostýmní muzikál či charisma slavného režiséra a jím líčená americká historie.

I na Twittru se oscarové statistiky každým rokem zvedají, stále však tato velkolepá událost zaostává za jinými svého druhu. Nedělním vyhlášením se zaobíralo 8,9 milionu tweetů, což ani zdaleka nemá na 24 milionů zpráv týkajících se Super Bowlu nebo 14 milionů zmínek o Grammy. Jedním z nejlepších okamžiků večera v tomto ohledu bylo vystoupení Adele, která zazpívala titulní song k nejnovější bondovce Skyfall – za tuto píseň získala před dvěma týdny právě Grammy a i v neděli přebrala Oscara za nejlepší filmovou skladbu. V těch okamžicích se počet tweetů vyšplhal přes 82 tisíc za minutu. Britská zpěvačka tak na sociálních sítích zastínila i fakt, že její hvězdná kolegyně Barbra Streisand vystoupila na Oscarech po dlouhých 36 letech.

Naopak s velkou nevolí se setkal vtip komika Setha MacFarlana, jenž se pokoušel shodit vážnou tématiku filmu Lincoln větou o tom, že jediný herec, který se kdy dostal do Lincolnovy hlavy, byl John Wilkes Booth. Pro neznalé amerických dějin stručné vysvětlení: Lincoln byl zastřelen hercem J.W. Boothem kulkou do hlavy. Pro Američany adorující své historické osobnosti přeci jen trošku silná káva.

Nejzmiňovanější osobou oscarové noci byla vítězka kategorie za hlavní ženský herecký výkon, Jennifer Lawrence. Na vrchol se dostala jednak proto, že uživatelé Twitteru mohli přes hashtagy hlasovat o nejkrásnější róbu večera a Lawrence díky své krásné toaletě vyhrála i v téhle soutěži, nicméně byly to právě její šaty, které ji zradily při cestě pro zlatou sošku. Mladá herečka se na schodech vedoucích k pódiu zřítila k zemi, což vyvolalo velký ohlas napříč sociálními sítěmi.

Mluvíme-li o oblečení, většina celebrit přišla oděna v klasických luxusních značkách. Proti proudu se ovšem vydala Helen Hunt, která na červený koberec přišla v šatech H&M, což vzbudilo všeobecně velký zájem. Švédská konfekce tak zase získala plusové body.

Na závěr se pak objevila hvězda z největších: Michelle Obama, jež z Bílého domu “předávala” cenu za nejlepší snímek Affleckově Argu. Podle Twittru šlo o největší moment večera, když bylo zveřejněno 85 300 příspěvků vztahujících se k tomuto tématu.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Bieber, Grammy a Ukrajina

Po čase tu zase máme něco z aktuálního dění. Na Ukrajině se sice bojuje v ulicích, ale internet víc baví zatčení Justina Biebera nebo momentky z předávání hudebních cen. Samozřejmě nechybí ani roztomilé kočičky (hlavně ty ze Švédska, že...).
Přečtěte si více

Yahoo a Facebook prý jednají o partnerství ve vyhledávání

Jak daleko jsou práce na vyhledávači největší sociální sítě? Když Mark Zuckerberg v září připustil, že jeho společnost na vyhledávači pracuje, k možnému časovému horizontu se nevyjádřil. Nyní se ale objevují spekulace o možném vyhledávacím partnerství mezi Facebookem a Yahoo, což by mohlo celý projekt posunout.
Přečtěte si více

Tumblr chce letos vydělat 100 milionů, na Googlu je hledanější než “blog”

Mikroblog, nebo blog? Podle vyhledávání na Googlu se zdá, že mikroblog. Na počet hledání byl dotaz "blog" po mnoha letech pokořen slovem "tumblr". Pokud byste nevěděli, jde o název aktuálně velmi rychle rostoucí mikroblogovací platformy, která se čerstvě dostala mezi deset nejnavštěvovanějších stránek na americkém internetu a letos chce být v zisku.