Jak si stáhnout Paper od Facebooku a proč má potíže se jménem

Na začátku týdne vyšla nová aplikace Paper od Facebooku, a od té doby stihla nasbírat mnoho pozitivních ohlasů. Recenze ji označují za moderní redesign Facebooku, nikoliv jen za aplikaci pro čtení zpráv. Pokud jde o grafickou stránku, je Paper nezřídka označován za lepší než Flipboard, se kterým bývá nejčastěji srovnáván. Facebook ale prozatím aplikaci zpřístupnil pouze pro uživatele ze Spojených států.

Naštěstí tohle omezení není těžké obejít, stačí si mírně přenastavit App Store. Postup uvádíme níže. Je ale třeba předem upozornit, že změna země vymaže vaši platební kartu, kterou po změně zpět budete muset znovu zadat. Před změnou budete také muset nejprve utratit případný kredit z dárkového kupónu. A nyní už postup:

  • Spusťte na svém iPhonu či iPadu App Store, sjeďte na spodek obrazovky a najděte položku „Apple ID: E-mail“. Poklepejte na ni a zadejte své heslo.
  • Najděte sekci,v níž je nastavení vaší země. Nastavení změňte na USA. Platební metodu nevolte (zadajte „žádná“).
  • Stáhněte si Paper. Postupem výše můžete poté změnit zemi zpět.
  • Tento trik funguje jen u neplacených aplikací. Pokud budete chtít podobně stáhnout placenou aplikaci, budete si muset sehnat americkou platební kartu. Evropská (či jiná) vám velmi pravděpodobně fungovat nebude.

Update: Druhou možností je vytvořit si zvláštní iTunes účet nastavený na Spojené státy, samozřejmě s odlišnou e-mailovou adresou od vašeho běžného účtu. Zjednodušíte si tak získání případných aktualizací a vyhnete se přepínání nastavení.

Teď, když Paper máte, můžete si jej prohlédnout sami. Co na něj říkáte, líbí se vám jeho inovativní design?

Bude Paper měnit jméno?

Nezávisle na tom, jak se vám líbí aplikace, je tu někdo, komu se ani trochu nelíbí její jméno. Jde o developera s názvem Fiftythree. Ten již od roku 2012 provozuje aplikaci se stejným názvem, Paper, zaměřenou na malování.

Nejde přitom o nějaký neznámý výtvor, který by se jen snažil na účet Facebooku zviditelnit a přitom sám byl v obchodech s aplikacemi někde na zadních příčkách. Aplikace publikum má, v době svého uvedení dokonce vyhrávala i různá ocenění, například cenu za nejlepší design na Crunchies 2012.

Problém by ale mohl být s ochrannou známkou, kterou Paper doposud měl jen ve znění „Paper by Fiftythree“. Aby se developer vyhnul případnému problému s tím, že mu soud tuto ochrannou známku proti Facebooku neuzná, zažádal na konci ledna také o ochrannou známku s jednoduchým „Paper“.

Bude to stačit, aby se Facebook vzdal velmi atraktivního jména, pod kterým již svou novou mobilní aplikaci úspěšně zviditelnil? Pravděpodobně se sociální síť nedá dobrovolně, a dokud bude mít sebemenší šanci, bude bojovat. Je ale třeba říci, že si případný tvrdý postup svým způsobem zaslouží. Nejsou tak vzdáleny doby, kdy Facebook tvrdě šel po každé firmě, která využívala části jeho názvu „face“ nebo „book“, a měla přitom předmět činnosti alespoň mírně relevantní k sociálním sítím. Teď se mu stejná mince vrací jako bumerang, a obětí hrátek s ochrannými známkami se stává sám.