Jak se Facebook postupně měnil v otevřenou síť

Začínal to jako uzavřená univerzitní síť. Během devíti let se z Facebooku stala nejen největší sociální síť, ale i marketingový nástroj a zároveň služba, která postupně likviduje soukromí. Změny podmínek služby od roku ukazují, kudy na to Zuckerbergův tým šel.

Soukromé informace z Facebooku unikají pravidelně i proto, že si uživatelé prostě jen nenastaví sdílení podle svých požadavků. A to proto, že jsou líní nebo neví, kde se to dělá. Ono se ale každý rok mění základní nastavení.

Následující grafy ukazují, kolik informací měl Facebook defaultně nastavené pro veřejné sdílení v letech 2005 až 2010. Samozřejmě, že v podmínkách je uvedeno, pro ty, kteří je nikdy nečetli, že se mohou kdykoliv změnit. Kdo je někdy dočetl opravdu celé, tomu blahopřejeme.

Grafika je vybraná z dokumentu Terms and Conditions May Apply, který momentálně běží v amerických kinech.

Another major problem with user agreements is the common "this can change at any time" clause. For instance, here's a chart showing the "publicly shared" default settings on Facebook in 2005...

Pomalu to začalo v roce 2006.

There was a minor increase in 2006...
Rok 2007 už znamenal mnohem víc zveřejňovaných údajů.

In 2007 Facebook made even more of your stuff public by default ...

A pořádný rozjezd přišel před koncem první dekády.

In 2009 it started accelerating...
V roce 2009 zvládl Facebook změnit podmínky dokonce dvakrát.

Making two changes in the same year...
A od roku 2010 je v podstatě cokoliv, co nový uživatel, postuje na nenastavený Facebook, veřejné.

By 2010, almost everything a user put on Facebook was public by default.

Loni Facebook po třech letech zrušil i uživatelskou anketu o změnách. Prý už nebyla efektivní a kvantita vítězila nad kvalitou.

via BI

Total
0
Shares
Další články