Jak se Facebook postupně měnil v otevřenou síť

Začínal to jako uzavřená univerzitní síť. Během devíti let se z Facebooku stala nejen největší sociální síť, ale i marketingový nástroj a zároveň služba, která postupně likviduje soukromí. Změny podmínek služby od roku ukazují, kudy na to Zuckerbergův tým šel.

Soukromé informace z Facebooku unikají pravidelně i proto, že si uživatelé prostě jen nenastaví sdílení podle svých požadavků. A to proto, že jsou líní nebo neví, kde se to dělá. Ono se ale každý rok mění základní nastavení.

Následující grafy ukazují, kolik informací měl Facebook defaultně nastavené pro veřejné sdílení v letech 2005 až 2010. Samozřejmě, že v podmínkách je uvedeno, pro ty, kteří je nikdy nečetli, že se mohou kdykoliv změnit. Kdo je někdy dočetl opravdu celé, tomu blahopřejeme.

Grafika je vybraná z dokumentu Terms and Conditions May Apply, který momentálně běží v amerických kinech.

Another major problem with user agreements is the common "this can change at any time" clause. For instance, here's a chart showing the "publicly shared" default settings on Facebook in 2005...

Pomalu to začalo v roce 2006.

There was a minor increase in 2006...
Rok 2007 už znamenal mnohem víc zveřejňovaných údajů.

In 2007 Facebook made even more of your stuff public by default ...

A pořádný rozjezd přišel před koncem první dekády.

In 2009 it started accelerating...
V roce 2009 zvládl Facebook změnit podmínky dokonce dvakrát.

Making two changes in the same year...
A od roku 2010 je v podstatě cokoliv, co nový uživatel, postuje na nenastavený Facebook, veřejné.

By 2010, almost everything a user put on Facebook was public by default.

Loni Facebook po třech letech zrušil i uživatelskou anketu o změnách. Prý už nebyla efektivní a kvantita vítězila nad kvalitou.

via BI

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Tumblr pokryje volební debaty v USA pomocí živých GIFů

Od zítřka začíná série amerických předvolebních prezidentských debat, v nichž se třikrát za sebou utkají současný prezident Barack Obama a jeho republikánský vyzyvatel Mitt Romney. Díky přímým přenosům na YouTube můžete být u toho, díky GIFům z Tumblr můžete mít památku a taky spoustu zábavy.
Přečtěte si více

Čtvrtina značek je na Facebooku omylem, většina neodpovídá

Na londýnském LeWeb představili původem čeští Socialbakers novou metriku pro sociální sítě, kterou zjevně potřebujeme jako sůl. Mimo jiné se totiž ukázalo, že plných 70 procent dotazů fanoušků zůstává nezodpovězených. Standard nazvaný "Socially Devoted" zkoumá počet příspěvků od fanoušků, jak rychle se na ně odpovídá a kolik dotazů se odpovědi dočká.