Jak doporučení přátel na Facebooku ovlivňuje nakupování

Fungují doporučení od přátel na Facebooku, nebo k nákupu nikoho nepřesvědčí? Společnost PPC Associates provedla v únoru průzkum mezi tisícovkou Američanů, kterých se ptali, zda si na základě doporučení svých kontaktů z největší sociální sítě někdy něco koupili.

Dotazovaných v průzkumu, prováděném přes Google Surveys, bylo přesně 1017, a kromě odpovědi na hlavní otázku o sobě uváděli také demografické informace. PPC Associates tak zjistili, jak často doporučení od přátel lidé podlehli podle věku, pohlaví, a umístění svého bydliště.

Pokud výsledky zevšeobecníme, potom z průzkumu vyšlo, že muži na doporučení reagují jen výjimečně, zatímco ženy na jejich základě nakupují častěji. Nejčastěji na základě těchto doporučení nakupovaly ženy od 25 do 44 let, nejméně muži kolem padesátky. To, zda dotazovaný bydlel ve městě, na venkově, nebo v příměstské oblasti, na efektivitu doporučení od přátel naopak významný vliv nemělo. Detailní rozpis výsledků v infografice:

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook oficiálně spustil hashtagy

Možná dříve, než se podle úniků a spekulací očekávalo, každopádně ale jako vítanou a očekávanou novinku, Facebook ve středu večer spustil hashtagy. Prozatím budou fungovat jen pro malou část uživatelů, ovšem během následujcícíh týdnů by měly být zprovozňovány dalším.