Jak čeští dodavatelé internetových řešení komunikují online?

Po spoustě pozitivních ohlasů na náš malý test mediálních agentur (Jak české mediální agentury komunikují online?) jsme se rozhodli podobným způsobem otestovat i členy Asociace.BIZ, tedy největší české agentury dodávající všechny možné druhy klientských online řešení.

V testu jsme opět zjišťovali, jestli agentury využívají sociálních médií. Hledali jsme, jestli agentura provozuje blog (plus jestli má RSS export) a používá sociální sítě: Facebook, Twitter. LinkedIN, SlideShare, Youtube a Flickr. Oproti testu mediálních agentur jsme nezkoumali „dohledatelnost na webu“ – tento bod by agentury splnily naštěstí opravdu všechny. Přidali jsme ovšem navíc dvě hodnotící kritéria: aktuálnost a odkazy. Hodnotící položka aktuálnost se vztahuje k používání Facebooku/Twitteru. Jestliže agentura má poslední příspěvek ne starší než 7 dní, dostává bod, jestli je poslední příspěvek starší než 7 dnů, žádný bod navíc nezískává. Hodnotící položka odkazy vyjadřuje v bodech počet odkazů na sociální sítě přímo z agenturní homepage. Jestliže má agentura odkaz alespoň na jednu sociální síť přímo na svém webu, získává plus bod navíc.

Členové Asociace.BIZ (v abecedním pořadí)

  • AARON GROUP
  • AMI Praha
  • ET NETERA
  • FG Forrest
  • Internet Projekt
  • Lundegaard
  • Mather Advertures
  • MEDIA FACTORY ČR
  • Onlio
  • První multimediální
  • SYMBIO Digital
  • WDF – Web Design Factory

AARON GROUP

První testovaná agentura AARON GROUP zatím kouzlo online komunikace se svými potenciálními i stávajícími klienty a novináři noebjevila. Chybí samostatná sekce novinek (poslední dvě novinky na homepage jsou z roku 2007), jedinou používanou sociální sítí je firemní profil na LinkedIn.

blog/novinky RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy
Blog RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy

AMI Praha

Agentura AMI Praha je na tom lépe. Chybí sice samostatný blog, ale samostatná sekce novinek je na dva kliky dohledatelná a poslední novinka není ani měšíc stará. Chybí bohužel RSS export. Nechybí Facebook Fan Page, poslední aktualizace je ovšem v době psaní článku z devátého září. Ostatní sociální sítě chybí, odkaz z webu na Facebook také nenajdete.

blog/novinky RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy
Blog RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy

ET NETERA

Agentura ET NETERA je skvělým příkladem, jak využívat možností sociálních médií. Blogy má agentura dokonce dva (klasický firemní a populární Offline blog, za který agentura získala i mezinárodní ocenění), oba s RSS exportem a oba často aktualizované. Vedle toho agentura připravovala (poslední aktualizace je z května) i podcast Rádio Blanka informující o nedaleké probíhající stavbě tunelu Blanka (nechybí ani webkamera). Aby toho nebylo málo, agentura má i vlastní komiks Ljama. Na homepage najdete odkaz na Facebook Fan Page, která je přes Facebook Notes propojená s RSS firemního blogu.

blog/novinky RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy
Blog RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy

FG Forrest

FG Forrest je v první čtveřici testovaných první agenturou s vlastním Twitter kanálem. Vedle toho provozuje Facebook Fan Page, na webu rozděluje do dvou sekcí firemní novinky a články (obojí s RSS exportem).

blog/novinky RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy
Blog RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy

Internet Projekt

Agentura Internet Projekt má z testovaných agentur nejvíce fanoušků na Facebooku (ve srovnání s ostatními agenturami neuvěřitelných 1291). Agentura má i firemní profil na LinkedIN, chybí ovšem jakákoliv webová novinková sekce, Twitter, nebo další sociální sítě.

blog/novinky RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy
Blog RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy

Lundegaard

Agentura Lundergaard si teprve Facebook okoukává (soudě podle příspěvků i počtu fanoušků), nicméně oceňujeme, že Fan Page vůbec má. Vedle toho má Lundergaard i samostatnou novinkou sekci, bohužel bez RSS exportu. Agentura Lundegaard má jako jediná profil i na SlideShare, vzhledem k tomu, že na profilu není nahrána jediná prezentace, o plus bod se nejedná.

blog/novinky RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy
Blog RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy

Mather Advertures

Situace okolo Mather Advertures je trochu matoucí. Agentura je součástí Mather Group a bohužel nemá vlastní web. Stejně tak nemá vlastní Facebook Fan Page, pouze nevyhovující Facebook Group. Fan Page má sesterská agentura Mather Communications. Nedá se tedy bohužel mluvit ani o novinkách, ani o jiných sociálních sítích.

blog/novinky RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy
Blog RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy

MEDIA FACTORY ČR

MEDIA FACTORY je jednou z nejaktivnějších agentur na Facebooku. Na svoji Fan Page dávají novinky, odkazy a videa často i několikrát za den, přesto teprve nedávno překročili hranici stovky fanoušků (i to je ovšem ve srovnání s ostatními poměrně úspěch). Na webu sice nechybí novinková sekce, ale bohužel opět bez RSS exportu. Media Factory má jako jedna z mála hodnocených agentur i Youtube Channel. Sice s jedním jediným videem, ale kvalitu v tomto testu nehodnotíme, takže plus bod navíc.

blog/novinky RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy
Blog RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy

Onlio

Onlio jako jedna z mála agentur využívá jak Facebooku, tak Twitteru, navíc se za svoje aktivity na sociálních médiích nestydí a má na webu odkazy na používané sítě. Vedle toho má založený i vlastní Youtube Channel (opět pouze s jediným videem). Teď už jen na sociálních sítích přidat trochu vyšší frekvenci nových příspěvků..

blog/novinky RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy
Blog RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy

První multimediální

První multimediální bohužel na sociálních sítích moc aktivní není. Novinářům sice rozesílá občasný newsletter s informacemi o realizovaných řešeních, jiných možností sociální komunikace a interakce je ovšem poskrovnu. Facebook Fan Page byla naposledny aktualizovaná loňský prosinec, další možnosti chybí.

blog/novinky RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy
Blog RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy

SYMBIO Digital

Symbio je jednou z nejaktivnějších testovaných agentur. Provozuje vlastní blog Pod hladinou, na webu pravidelně publikuje články (a jak blogposty, tak články můžete komentovat přes Facebook Connect), je aktivní na Facebooku (se 432 fanoušky se jedná o druhou nejpopulárnější Facebook Fan Page mezi agenturami) i na Twitteru, na všechny sociální sítě odkazuje z webu, na vlastním Youtube Channelu je více než jedno video (poslední dokonce nahrané před pouhými dvěma týdny). Tak se nám to líbí.

blog/novinky RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy
Blog RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy

WDF – Web Design Factory

WDF se zařazuje mezi agentury, které sice mají sociální sítě v náplni práce, ale sami je nevyužívají. Spokojit se musíte pouze s novinkami bez RSS exportu a firemním LinkedIn profilem.

blog/novinky RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy
Blog RSS Facebook Twitter LinkedIN SlideShare Youtube aktuálnost odkazy

Tabulka vítězů

Jaká agentura vychází tedy z testu nejlépe? Za každou položku jsme dali jeden nebo žádný bod, oproti testu mediálních agentur jsme nedávali žádné minus ani plus body.

Žádná agentura nedosáhla plného počtu bodů, agentuře Symbio Digital chyběl k maximu bod jediný. Nesoutěžní plus body by si určitě zasloužily agentury ET NETERA a MEDIA FACTORY. První jmenovaná za exkluzivní Offline blog a další aktivity (podcast Radio Blanka), Media Factory pak za často aktualizovanou Facebook Fan Page.

  • 1. místo: SYMBIO Digital: 8 bodů
  • 2.-4. místo: ET NETERA: 6 bodů
  • 2.-4. místo: MEDIA FACTORY ČR: 6 bodů
  • 2.-4. místo: Onlio: 6 bodů
  • 5. místo: FG Forrest: 5 bodů
  • 6. místo: Lundegaard: 3 body
  • 7.-9. místo: Internet Projekt: 2 body
  • 7.-9. místo: WDF – Web Design Factory: 2 body
  • 7.-9. místo: AMI Praha: 2 body
  • 10. místo: AARON GROUP: 1 body
  • 11. místo: První multimediální: 1 bod
  • 12. místo: Mather Advertures: 0 bodů

obrázek via: FredCavazza.net