Jak by mohl vypadat Facebook podle představ designérů

Vyhrát si s podobou něčeho tak komplexního a masově populárního jako je Facebook, to je pro mnohé designéry zjevně neodolatelná představa. V průběhu let se objevila celá řada návrhů a i letos přibývají další. Kterou verzi byste v běžném životě nejraději používali vy?

Zatím asi nejnovější je detailní koncept od Švéda Freda Nerbyho, který se stal začátkem tohoto roku malou senzací. Nerby na Twitteru předevčírem uvedl, že podle posledního odhadu viděly jeho návrh za pouhý týden už 4 miliony lidí. Není tedy asi třeba dlouze rozebírat, že i možná popularita a zájem médií je jedním z důvodů, proč se předlohou stává často právě Facebook. Podrobnější průchod Nerbyho Facebookem nabízí i krátké video.

Zajímavé jsou i nápady agentury Information Architects, která se už v roce 2010 pochlubila, že v letech 2006 a 2007 jednala s Facebookem o možném redesignu. Žádná smlouva se nakonec nepodepsala a koncepty z této doby ležely dlouhou dobu ve virtuálním šuplíku, po několika letech je ale firma zaktualizovala a několik obrázků zveřejnila na svém blogu.

Schválně, všimnete si na následujícím návrhu nějaké zajímavé funkce, po níž spousta uživatelů už dlouhé roky volá? Justin Dauer se před dvěma lety rozhodl přiblížit fungování Facebooku aplikacím a nabídnout o něco větší flexibilitu (některé prvky lze přeskládat). S novým rozdělením domovské stránky na dvě hlavní části ale ubylo prostoru na reklamu, za což by dnes Justina finanční oddělení Facebooku rozhodně nepochválilo.

O tradiční modrý pruh i další prvky odlehčil Facebooku designér Barton Smith a ve výsledku je cítit snad i cosi applovského. Příspěvky jeho návrh umožňuje přidávat z jakékoliv stránky a zavádí i další změny – podrobnou galerii i komentář autora najdete na Behance, v akci si vše můžete prohlédnout na krátkém videu níže.

Neméně úsporný ale přeci jen už hutnější je další koncept, který na deviantART najdete podepsaný uživatelem AndasoloARTS. Stejně jako řada dalších rozbíjí dosavadní stereotyp nasazením černé. Do značné míry podobný je pak i koncept podepsaný jako Jonaska, který je k nalezení (stejně jako pár dalších) na témže serveru.

No a protože už dnes má proběhnout velká tisková konference Facebooku, přičemž se opět objevily spekulace o tom, že zde největší sociální síť možná představí nějakou formu “svého” telefonu, určitě je zajímavé podívat se na to, jak tahle stále se vracející myšlenka v průběhu času rezonovala v hlavách grafických návrhářů…

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak by vypadaly změny na Facebooku ve skutečném životě

Parta stojící za YouTube kanálem Extremely Decent vytvořila povedenou parodii spadající do populární kategorie "kdyby Facebook byl skutečný svět...". I když se u nás obvykle na Facebook díváme spíše z marketingového pohledu a pro značnou část změn máme pochopení, otravnost neustálých úprav z pohledu běžného uživatele se v tomto případě povedlo zachytit takřka dokonale.
Přečtěte si více

Sleduje přenos z konference Multichannel Marketing & Sales

ADMAZ a agentura Dark Side právě teď pořádají první konferenci o multikanálovém prodeji v České republice s podtitulem "Nové cesty v oslovení zákazníka aneb marketing, sales, e-commerce, zásilkový obchod a multikanálový přístup efektivně". A určitě nebudete litovat, když si sledováním živého přenosu obohatíte svůj pracovní den.