Jak bude vypadat internet za 10 let? Podle konference #F8 modře

Včera proběhl druhý a poslední den konference určené pro developery a marketéry využívající sociální síť Facebook – #F8. Na rozdíl od prvního dne se spíše mluvilo o tom, kde Facebook za 10 let bude. Co bylo podle stratégů Adama Špiny a Juraje Horného z Triad Advertising nejzajímavější?

Pokud jste nestihli dřívější novinky Facebooku, nevynechejte včerejší report z akce. Ani druhý den ale nezůstává pozadu. Budoucnost Facebooku přinesl CTO sítě a plány jsou plné technologií příští generace.

Úvodní keynote druhého dne si vzal na starosti CTO Facebooku, Mike Schropner. Ve své řeči představil hlavní vizi toho, kam Facebook v nejbližších letech bude směřovat. Cílem největší sociální sítě je spojovat lidi po celém světě a to dokonce i tam, kde internet není přítomen. Schropner se pochlubil tzv. “next-gen” technologií a zmínil několik technologických novinek, do kterých se Facebook rozhodl investovat všechno své úsilí. O co se tedy jedná?

facebook cto

Internet pro všechny?

Ačkoliv má Mark Zuckerberg pod svým palcem velkou většinu všech internetově aktivních lidí, stále mu to nestačí. Facebook tak plánuje budovat služby pro celé lidstvo, což znamená komplexní internetové pokrytí, a ne jen tak ledajaké.

Zuckerberg ho přivede rovnou z nebe v podobě speciálních dronů velkých přibližně jako Boeing 767 napájených solární energií. Celková váha by neměla přesáhnout hmotnost většího osobního automobilu.

Co je vlastně realita. Tak trochu MATRIX

Už první den jsme se zmiňovali o virtuální realitě. Facebook se svojí akvizicí Oculusu se snaží mnohem lépe porozumět lidskému vnímání a vytvořit tak virtuální společné zážitky, které od základů změní způsob, jakým spolu komunikujeme a sdílíme věci.

Pro Facebook znamená Oculus překonání času a prostoru, díky kterému bude možné posunout komunikaci do úplně jiné dimenze. Oslava narozenin už nebude jen o statickém videu, jak oslavenec sfoukává svíčky, ale 360 stupňový realtime pohled na celou místnost.

Přímo na konferenci jsme si vyzkoušeli nejnovější prototyp Oculus Crescent Bay. „Musím se přiznat, že virtuální pohled z výškové budovy byl tak reálný, že jsem se neodvážil udělat krok vpřed,“ řekl Adam Špina, Media Strategist ve společnosti Triad Advertising.

 

Facebook F8 den druhý: K čemu je Facebooku Oculus Rift?Druhý deň FB F8 konferencie sa nesie v znamení inovácií a virtuálnej reality. Mark Zuckerberg už včera naznačil víziu sférických videí v newsfeede. Vďaka zariadeniu Oculus Rift to vôbec nemusí byť ďaleká budúcnosť. Koniec koncov, jeden kúsok máme aj v Triade;)

Posted by Triad Advertising on Thursday, 26 March 2015

Suma Sumárum

Cílem letošní konference F8 bylo ukázat chytrým (nejen programátorským) hlavám z celého světa, že Facebook je to pravé místo pro realizaci jejich nápadů. Ať už tím, že s námi sdílí své zkušenosti a poznatky z vlastního vývoje aplikací nebo nám ukazuje vlastní užitečné nástroje, či budoucnost internetu, kterou si představuje, jak jinak než, modře. My se už moc těšíme na to až další konferenci budeme sledovat přes Oculus z pohodlí domova.

Diskuze k článku