Irsko chce od Facebooku vyjasnění nových podmínek

Facebook během tohoto týdne představil návrhy nových podmínek, které sice mají dát uživatelům v některých ohledech více informací a možností, zrušily by ale také současný systém hlasování o změnách důležitých dokumentů Facebooku. A evropští regulátoři rozhodně nejsou nečinní.

 

Jde v první řadě o irského datového komisaře, obdobu našeho úřadu pro ochranu osobních údajů. Ten největší sociální síť kontaktoval jen den po vyhlášení nové verze podmínek, o které se v současnosti stále jedná a k níž Facebook nyní získává zpětnou vazbu od uživatelů. Zástupce datového komisaře Gary Davis chce, aby mu Facebook některé změny vysvětlil. V krajním případě potom bude irský úřad požadovat, aby Facebook od evropských uživatelů musel získat ke změnám speciální souhlas.

Facebook v minulosti byl od irského úřadu vyšetřován několikrát. Koncem minulého roku dostala sociální síť od Irska dlouhý seznam předsevzetí a později ji také irský regulátor přiměl k tomu, aby zvýšila ochranu soukromí při využití nástroje pro automatické rozpoznávání obličejů – Facebook musel některá takto získaná data úplně smazat. Důvodem příslušnosti k irskému úřadu je to, že globální pobočka Facebooku, která poskytuje služby uživatelům mimo USA a Kanadu, má svoje oficiální sídlo právě zde. Proto se na ni vztahuje nejen právo irské, ale především také právo EU, které musí všechny služby poskytované neamerickým uživatelům ctít a dodržovat.

Facebook se vyjádřil, že hodlá s úřadem irského datového komisaře spolupracovat “za účelem udržení vysokých standardů průhlednosti”.

Via BW

 

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebooková soutěž dne: Pošli Big Shock a vyhraj!

Agentura SocialSharks, kterou si možná vybavíte třeba v souvislosti s aktivitou společnosti Albi (společnost dávala za každého nového fanouška pětikorunu na charitu), včera spustila méně charitativní akci - soutěž pro energetický nápoj Big Shock.
Přečtěte si více

Facebook ocenil 20 nejlepších kampaní. Prohlédněte si je

Sedm bronzových, šest stříbrných, pět zlatých a dvě speciální modrá ocenění získali tvůrci kampaní v rámci nyní již tradiční soutěže pořádané stránkou Facebook Studio. Tu Facebook vytvořil skoro přesně před dvěma lety coby zdroj inspirace a novinek pro social media marketéry.
Přečtěte si více

Návštěvnost z vesmíru ve vašich Analytics a další vtípky nejen od Googlu

Dnešek je den plný překvapení, která na vás čekají i na těch nejméně pravděpodobných místech. Třeba v Google Analytics - schválně se podívejte, zda náhodou nemáte větší než obvyklou návštěvnost z Mezinárodní vesmírné stanice. Například Tyinternety ve vesmíru zjevně docela frčí a něco nám říká, že na tom nejspíš budete podobně.