Instagram ukázal, jak budou vypadat jeho reklamy

Reklamy se na Instagramu jako prvním objeví jeho americkým uživatelům. Služba prozatím nepřesnila kdy, v minulosti ale hovořila o uvedení v řádu měsíců. Instagram chce s nástupem reklamy předejít tomu, aby uživatele znechutil. V celém procesu si proto dává na čas a „připravuje“ si své lidi postupně.

Včerejší upozornění na blogu společnosti je v tomto procesu druhým krokem (za první počítáme oficiální potvrzení z počátku října, že reklamy se na Instagram skutečně chystají). Instagram oznámil, že všem americkým uživatelům se ve feedu během příštího týdne objeví tato reklama:

instagram first ad

Cílem je, aby si uživatelé mohli reklamu před jejím plným zavedením osahat. Instagram jim na blogu připomíná, že placená sdělení bude možné rozeznat podle tradičního označení „Sponsored“. To se v případě fotografické služby bude nacházet v pravém horním rohu. Tři tečky v pravém dolním rohu pak poslouží ke skrytí reklamy a získání zpětné vazby o tom, co se uživateli nelíbilo. Ostatní prvky reklamy poskytnou uživatelům klasické možnosti sociálních interakcí, které Instagram nabízí.

Instagram má zprvu v plánu do reklamy zapojit pouze ty značky, které již prokázaly, že jeho uživatele dokáží svým obsahem dostatečně zaujmout. Společnost si uvědomuje, že reklamu musí zavádět a rozšiřovat velmi opatrně, sledovat při tom reakce svých uživatelů, a dát jim možnost si na všechny změny zvolna a postupně zvyknout.