Instagram obšlehl Stories od Snapchatu. Co k tomu říká Mark Zuckerberg, CEO Instagramu Kevin Systrom a internet?

Facebook jde ostře po Snapchatu a představuje Instagram Stories, které jsou na pixel stejné jako Snapchat Stories. Hlavním cílem je přimět uživatele Instagramu sdílet častěji. A zničit Snapchat. Tečka.

Díky Instagram Stories můžete sdílet sérii fotek a videí, aniž byste několikrát denně spamovali feed svých followerů. Stories se totiž zobrazují jen v horní části feedu a veškerý obsah po uplynutí 24 hodin automaticky zmizí. Fotky a videa lze samozřejmě obohatit o text, emoji nebo různé malůvky. Stejně jako u Snapchat Stories.

Mark Zuckerberg vám to celé vysvětlí líp:

Stories budou globálně dostupné během několika týdnů, a to na obou mobilních platformách Android i iOS. V ČR si stačí aktualizovat aplikaci a jedete příběhy.

Takhle to holt dopadá, když se od Facebooku nenecháte koupit.

Bez lajků a tlaku na sociální uznání

Proč Stories? Instagram se stal místem, kde lidé sdílí a srdíčkují jen zlaté hřeby svých životů. Realita se Instagramu čím dál více vzdalovala. Síť začala ovládat jen vymazlená selfiečka, západy slunce a foodporno. Teenagerům prý trvá někdy jen několik minut, než smažou svou fotku v případě, že nedostanou dost lajků. Tento systém založený na sociálním uznání u nich začal prohrávat s bezprostředností Snapchatu, kde v reálném čase sdílí své každodenní chvilky i praštěné obrázky a videa.

Facebook chce na Instagram dostat více jedinečného obsahu a přimět uživatele sdílet častěji. Síť udájně zažívala 15% meziroční pokles v počtu sdílených příspěvků.

Instagram_Stories_-_Creating

Proto ve formátu Stories – na rozdíl od běžných snímků na Instagramu – nejsou žádné lajky ani komentáře, je ale možné na základě snímku poslat soukromou zprávu.

Instagram prostě stojí o všechny vaše okamžiky, ne jen o ty nejlepší. S 500 miliony aktivních uživatelů měsíčně Stories rozhodně dávají smysl.

Přiznání Kevina Systroma, CEO Instagramu

Kevin Systrom, CEO Instagramu, překvapil a rovnou bez okecávání přiznal, že formát Stories okopírovali od Snapchatu, který si podle něj zaslouží všechen kredit. Takové přiznání je v Silicon Valley věc nevídaná.

LONDON, ENGLAND - MARCH 09: Kevin Systrom arrives at a party hosted by Instagram's Kevin Systrom and Jamie Oliver. This is their second annual private party, taking place at Barbecoa on March 9, 2015 in London, England. (Photo by David M. Benett/Getty Images for Instagram)

Photo by David M. Benett/Getty Images for Instagram

Kevin Systrom toho ale TechCrunchi řekl mnohem více:

“When you are an innovator, that’s awesome. Just like Instagram deserves all the credit for bringing filters to the forefront. This isn’t about who invented something. This is about a format, and how you take it to a network and put your own spin on it.

Facebook invented feed, LinkedIn took on feed, Twitter took on feed, Instagram took on feed, and they all feel very different now and they serve very different purposes. But no one looks down at someone for adopting something that is so obviously great for presenting a certain type of information.

Innovation happens in the Valley, and people invent formats, and that’s great. And then what you see is those formats proliferate. So @ usernames were invented on Twitter. Hashtags were invented on Twitter. Instagram has those. Filtered photos were not invented on Instagram.

And I think what you see is that every company looks around and adopts the best of the best formats or state-of-the-art technology. Snapchat adopted face filters that existed elsewhere first, right? And slideshows existed in other places, too. Flipagram was doing it for a while. So I think that’s the interesting part of the Valley. You can’t just recreate another product. But you can say ‘what’s really awesome about a format? And does it apply to our network?’

Don’t you think that Snapchat’s done a really awesome job? And Facebook’s done a great job. And Instagram’s done a great job. I think all of these companies have done a great job. Some people invent stuff. We’ve invented things.

Gmail was not the first email client. Google Maps was certainly not the first map. The iPhone was definitely not the first phone. The question is what do you do with that format? What do you do with that idea? Do you build on it? Do you add new things? Are you trying to bring it in a new direction?

We’re bringing some new creative outlets with ‘neon drawing.’ You have different ways of navigating back and forth with this. You have a completely different audience. If you’re a business, if you’re a celebrity, if you’re an interest-based account, you can have a giant audience. It’s going to feel very different. I don’t believe these two things are substitutes, and that’s okay.”

Lidé pomocí Instagram Stories žádají o follow na Snapchatu

Ne všichni jsou ze Stories nadšení. Krást se prý nemá, a tak Facebook na těch internetech dostává čočku.

Někteří teenageři okamžitě začínají používat Instagram Stories za jiným účelem: aby získali více followerů na svém Snapchatu.

Zdroj: The Next Web

Zdroj: The Next Web

Už teď se těšíme, co přinesou další dny.

Diskuze k článku