Instagram má vlastní reklamní analytiku a nový nástroj pro tvorbu reklamy

Hned tři nové reklamní produkty představila včera fotografická sociální síť Instagram. Souhrn dvou analytických nástrojů a jednoho nástroje pro tvorbu reklamy z Instagramu dělá plnohodnotnou reklamní platformu.

Reklamy na Instagramu nejsou zcela novou záležitostí, sociální síť vlastněná Facebookem je poprvé ukázala už v říjnu loňského roku a nedlouho potom spustila i první reklamní test. Co ale Instagramu doposud chybělo byly nástroje, přes které by každá inzerent mohl spolehlivě vyhodnocovat úspěšnost svých aktivit a návratnost investovaných prostředků.

To by měly změnit tři nástroje, které Instagram včera představil na svém blogu. Novinky nesou názvy Account Insights, Ad Insights a Ad Staging. Jak již vyplývá z jejich názvů, první dvě nejsou ničím jiným než analytickými nástroji, v případě Account Insights jde o výkonnost celého účtu, u Ad Insights pak výkonnost jednotlivých reklam. Ad Staging je nový nástroj pro tvorbu reklamy, přes který mohou marketignoví profesionálové i amatéři “zobrazovat náhledy reklam, ukládat reklamy a spolupracovat na reklamách pro nadcházející kampaně”.

Account Insights by především měly majitelům účtů ukázat, jak se jim daří zvyšovat povědomí o své značce či produktu. To mohou sledovat skrz počet zobrazení, dosah a engagement příspěvků za různá časová období. Ad Insights zobrazí stejné informace, ale nikoliv o účtu jako celku, ale o jednotlivých placených kampaních a reklamách.

Nástroje budou prozatím přístupné jenom současným reklamním partnerům Instagramu, tedy značkám a jednotlivcům, kteří již na sociální síti inzerují. Jejich širší spuštění pro veřejnost je ale v plánu ještě před koncem roku.

account insights

ad insights

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Celebrity i vystrašené děti

I když by látky na parodické memy na naší politickou situaci bylo asi dost, tentokrát se podíváme čistě do světa. Na nechutné děti, na Rockyho, na špinavé prádlo, na super vtipnou celebrity přestřelku a také na ultimátní důkaz, že chlapci se bojí sedět v autě řízeném děvčetem již od útlého věku.