Instagram firmám konečně umožní plánovat příspěvky. Bohužel ne ve své aplikaci

Kdo spravuje firemní sociální sítě, zpravidla se neobejde bez plánování příspěvků. Na Facebooku nebo Twitteru to je již dlouhou dobu zavedená praxe, jenže na Instagramu, který je přitom stále populárnější, to možné nebylo. Instagram, patřící Facebooku, však nyní oznámil, že se to konečně změní. V rámci svého API nově umožní nahrávání fotografií plánovat dopředu.

Neradujte se ale hned a všichni. Minimálně zpočátku bude tato funkce dostupná jen firemním účtům (které to však potřebují nejvíce). Navíc pouze v aplikacích třetích stran, jimž Instagram poskytne nové API. Přímo v aplikaci Instagramu, na rozdíl třeba od Facebooku, to možné nebude.

Požadavek číslo jedna

Instagram dosud uměl maximálně ukládat koncepty na pozdější použití. Pokud jste ovšem chtěli skutečně naplánovat, aby se příspěvek publikoval v konkrétní čas, nebylo to možné ani přes aplikace třetích stran. To se nyní změní a správci firemních účtů budou moci zamířit do aplikaci jako Hootsuite, Sprout Social či SocialFlow.

Plánování příspěvků v Hootsuite

Instagram nové API otevírá všem Marketingovým partnerům Facebooku a Instagram Partnerům a právě Hootsuite je jedna z prvních aplikací, která plánování instagramových postů umožní. „Plánování publikace obsahu na Instagramu byl pro našich 16 milionů uživatelů požadavek číslo jedna,“ potvrdil CEO Hootsuite Ryan Holmes.

Čtěte také: Instagram trendy pro rok 2018 aneb co očekávat a na co se těšit

Mediální agentury a další velké značky, které měsíčně řeší tisíce příspěvků, již obvykle podobné nástroje používají. Mnoho menších firem si však často vystačí pouze s nativní aplikací Instagramu – pro ně bohužel zatím plánování postů nebude.

Vedle plánování nové API Instagramu umožní firemním profilům také sledovat cizí příspěvky, v nichž byly označeny, a také sledovat další účty. V listopadu Instagram oznámil, že firemních profilů je na jeho síti už 25 milionů, i proto jsou pro něj stále významnější.

 

Diskuze k článku