Instagram Engagement klesá. Víte, jak to napravit?

Instagram Engagement klesá - Víte jak to napravit

Pokud se poslední dobou snažíte marně získávat více lajků a followerů pro svůj firemní Instagram účet, nebojte se, nejste v tom sami. Studie Quintly zjistila, že se interakce příspěvků na Instagramu během posledního roku snížila o 33 %. Počet lajků a komentářů se u foto příspěvků snížil v průměru o 27 % a u video příspěvků o 39 %. To tedy znamená jediné: je čas změnit strategii práce s Instagramem.

Instagram 1

Klesající Instagram Engagement

U výše zmíněné studie je zřetelně vidět, že čím více fanoušků či followerů váš Instagram účet má, tím více se engagement vašeho účtu snižuje. Je to podobný jev, jaký jsme mohli v roce 2013 sledovat u firemních stránek Facebooku.

Pokud má například váš Instagram účet mezi 1 000 až 100 000 sledujících, můžete vnímat propad interakce o 24 – 29 %. Účty s více jak 100 000 fanoušky se pak propadají o 36 – 39 %. Proč tedy Instagram Engagement vlastně klesá?

Počet uživatelů sítě za poslední 2 roky rapidně stoupnul, což znamená, že se zvýšil i počet a frekvence příspěvků – postů, které pravidelně sdílí. Běžný instagramový uživatel nyní musí sledovat mnohem více obsahu než kdy dříve. Průměrně je to mezi 400 a 500 účty a to už je sakra hodně obsahu.

Pro firmy to ale není zase tak špatná informace. Instagram má oproti Twitteru a Facebooku stále větší engagement, jen je třeba počítat s tím, že do budoucna bude stále těžší dosahovat úspěchů. Pokud vaše značka cílí na náctileté, této změny se moc bát nemusíte. Tato skupina uživatelů je stále natolik aktivní, že je nějaká změna algoritmu je od interakce s oblíbenou značkou neodradí.

kravinos teen_davideq069

Jak získat na Instagramu více lajků a zvýšit interakci se sledujícími fanoušky?

Nový Instagram algoritmus výpisu příspěvků na zdi vašich fanoušků stále upřednostňuje příspěvky s velkou interakcí (engagementem). Pokud je tedy příspěvek dostatečně zajímavý a získá větší počet lajků a komentářů, tak jej uvidí stále velké množství fanoušků.

Doporučujeme 4 věci, které můžete udělat, abyste zvýšili počet lajků a komentářů:

 

1.       Používejte u příspěvků #hashtagy – vypracujte si vlastní hashtag strategii

Vkládání Instagram příspěvku s minimálně jedním hashtagem zvyšuje průměrný engagement o 12,6 %. Pokud chcete získat pro post více lajků a komentářů, vkládejte k nim hashtagy. Používáním konkrétních hashtagů se můžete zaměřit na konkrétní skupinu uživatelů. Pokud hashtagy používáte správně, umožníte ostatním uživatelům příspěvek jednoduše dohledat a v případě zájmu vás začít sledovat.

hashtagy nicole_e coloursofostrava

Pokud nevíte, jaké hashtagy zrovna letí a jaké jsou nejpoužívanější, sledujte naši pravidelnou rubriku Nejpoužívanější hashtagy v ČR.

Pokud nevíte, jaký hashtag zvolit, do vyhledávacího okénka vložte hashtag znaménko (= křížek) a začněte psát klíčové slovo. Nápověda automaticky začne nabízet varianty hashtagů včetně počtu příspěvků, které jsou s tímto hashtagem publikovány.

hashtagy coloursofostrava

2.       Přidávejte do popisu příspěvků Call-To-Action = tzv. výzvu k akci

Napsat dobrý Instagram popisek k zajímavé fotografii či videu je důležité, protože je to klíč k tomu, jestli váš příspěvek uvidí hodně sledujících nebo přímo uživatelů sítě. Výzva k akci (C2A) podněcuje ty, kteří narazili na váš příspěvek, aby nějakým způsobem zareagovali. Pokud začnou lajkovat a reagovat, zvýší se viditelnost vašeho postu.

Jednoduše se zeptejte, co si myslí o vizuální stránce příspěvku, jestli jste je rozesmáli, jestli jsou příspěvkem uchváceni. Motivujte je k přidání komentáře nějakou odměnou.

Call-To-Action vkládejte vždy do prvních vět příspěvku. Instagram totiž po 3 až 4 větách ve výpisu příspěvků text zkracuje. Nalákáte-li uživatele k tomu, aby rozkliknuli text a přečetli si více, s největší pravděpodobností i zareagují.

Na reakce uživatelů samozřejmě reagujte také!

coloursofostrava_lucie_ehr

3.       Na Instagram vkládejte příspěvky ve správný čas

Vkládání příspěvků na Instragram v době špičky vám zvýší interakci s fanoušky a získáte více lajků a komentářů. Doba špičky, tedy doba, kdy je na Instagramu nejvíce uživatelů, záleží na typu vaší cílové skupiny a na časovém pásmu. Zkoušejte experimentovat. Otestujte si vkládání příspěvků ráno, v poledne, večer a pozdě v noci a uvidíte, která doba vašim fanouškům nejvíce vyhovuje.

Instagram nově spouští tzv. Instagram Business účet, který vám umožní mnoho nových možností vhodných pro firemní účet. Spouštění probíhá postupně, takže někteří už business účet možná mají, někteří zatím ještě ne. Jedna z nejlepších vychytávek je analytika, která vám pomůže určit tu správnou dobu, kdy byste měli své příspěvky vkládat. Psaný návod, jak si přepnout Instagram na business účet, čtěte zde a na video koukněte tady.

Instagram Analytics Business účet

4.       Uspořádejte na Instagramu foto/video soutěž

Pokud uspořádáte na Instagramu soutěž, může to být nejen zábavné, ale hlavně je to jedna z nejjednodušších cest, jak úspěšně získat nové followery, lajky a komentáře. Jednoznačně tak zvýšíte interakci se svými fanoušky. Pokud vlastníte další účty nebo s nějakými jiným spolupracujete, soutěž můžete tzv. repostovat, tedy sdílet dál mezi fanoušky jiných účtů.

Nezapomínejte u soutěží využívat hashtagy. V popisku příspěvku, který se týká soutěže, označujte vaše známé, ideálně influencery na Instagramu s velkým počtem fanoušků. Označení uděláte jednoduše tak, že v textu příspěvku před jméno vložíte znak zavináče „@“ a začnete psát jméno osoby/účtu. Instagram jméno nabídne a vy jen kliknete.

soutez na Instagramu

Výše uvedené 4 postupy nejsou vhodné pouze pro dočasné zvýšení interakce vašich příspěvků a uživatelů. Pokud s těmito postupy budete pracovat pravidelně,  dosáhnete zaručeně vyšší engagement. A to je to, oč tu běží.

Diskuze k článku