Inovátoři Facebooku nespí. Uživatelé uvidí i příspěvky od stránek, které nesledují

Facebook opět poupravil svůj news feed. Tentokrát by změna měla stránkám zajistit, že jejich příspěvky uvidí více nefanoušků. Pokud je příspěvek a stránka zaujmou, mohou jí díky tomu samozřejmě dát svůj Like.

Facebook oznámil, že bude uživatelům čas od času zobrazovat i ty příspěvky stránek, které nesledují, pokud v nich bude označena jiná stránka, které uživatel svůj Like dal. Pokud například sledujete Arnolda Schwarzeneggera, dost možná uvidíte i některý z příspěvků vám neznámých stránek, které budou Arnolda zmiňovat (s pomocí funkce @jméno_stránky použité v textu příspěvku) nebo jej označovat na fotografiích.

Jako dobrý příklad poslouží následující příspěvek od Bleacher Report. Před zmiňovanou změnou jej mohli v news feedu vidět pouze fanoušci Bleacher Report, případně ještě lidé, jejich přátelé příspěvek okomentovali nebo mu dali Like (necháváme stranou možnosti placené reklamy). Nyní se může v news feedu organicky zobrazit i všem těm, kdo sledují stránky Jamese Hardena nebo Dwighta Howarda.

page tag

Novinka nedělá nic jiného, než že přibližuje fungování stránek tomu, jak Facebook v news feedu pracuje s uživatelskými profily. U těch již označování popsaný efekt delší dobu má. Pokud je někdo z vašich přátel označen v příspěvku či fotografii jiného uživatele či stránky, může se vám takový příspěvek kdykoliv v news feedu zobrazit. Samozřejmě se to stane jen tehdy, pokud jej algoritmus vyhodnotí jako pro vás dostatečně zajímavý. Tahle podmínka ale bude platit i pro zobrazení příspěvků obsahujících označenou stránku.

Všem majitelům stránek může změna přinést novou možnost neplaceného zviditelnění. Stačí čas od času označit stránku, jejíž fanouškovské publikum by pro vás mohlo být přínosné oslovit. Získáte tím šanci, že fanoušci této stránky váš příspěvek ve svém news feedu uvidí. Je ale zároveň třeba počítat s tím, že danou stránku na oplátku zviditelňujete také před svými vlastními fanoušky. V případě nesmiřitelného konkurenta to tedy pravděpodobně nebude ideální nápad.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Foursquare spouští statusy od obchodníků a míří do Bingu

Jen asi měsíc poté, co Foursquare vydal nové verze aplikací pro uživatele, se vlastního redesignu dočkali i obchodníci. Kromě nové podoby jejich uživatelského rozhraní pro ně Foursquare představil i novou funkci Local Updates. Nově se Foursquare po boku Facebooku a Twitteru stal také součástí sociální vrstvy v Bingu.