Infografika: Twitter vs. Instagram. Kdo ze vzájemné strkanice vyšel lépe?

K dramatické výměně nezdvořilostí došlo mezi Twitterem a Instagramem na počátku prosince minulého roku. Nejprve Instagram zatrhnul Twitteru zobrazování svých fotografií v mobilních aplikacích a na jeho webu, Twitter během pouhých pár dní zareagoval tím, že vydal vlastní fotografické filtry. Fotografie z Instagramu je sice dále možné na Twitteru sdílet, ale jako pouhé odkazy – na rozdíl od Facebooku se zde nezobrazí přímo samotný obrázek. A právě to je pro Twitter kamenem úrazu.

Důsledky jsou dva a ne náhodou vzájemně provázané. Tím prvním je, že uživatelé na Twitteru na odkazy z Instargramu reagují ve formě retweetů a odpovědí podstatně méně než dřív. To je poměrně logické, práce s odkazem je zdlouhavější a méně přímočará než práce s tweetem, ve kterém se obrázek přímo zobrazuje. Stejně jako původní tweet, ani retweet s pouhým odkazem pak nevypadá zdaleka tak dobře jako obrázek.

A druhý následek? Uživatelé se při publikaci fotky na Instagram mohou rozhodnout, zda ji chtějí publikovat na Facebook a Twitter. Je ovšem zřejmé, že publikovat na Twitter, kde nyní mají podstatně méně reakcí, je pro ně také podstatně méně zajímavé oproti Facebooku, kde se zobrazuje přímo samotná fotografie a vyvolává mnohem větší zájem a aktivitu. A tak je logické, že na Twitter publikují o dost méně než na Facebook.

Více v infografice, kterou na základě studie od Simply Measured vytvořila Digital Net Agency.