Infografika: Twitter vs. Instagram. Kdo ze vzájemné strkanice vyšel lépe?

Na konci minulého roku se rozhořel menší konflikt mezi Twitterem a Instagramem, když si obě služby začaly navzájem dělat problémy a komlikovat spolupráci. S několikaměsíčním odstupem přichází čas zúčtování. Komu se to vyplatilo a kdo spíše tratil?

K dramatické výměně nezdvořilostí došlo mezi Twitterem a Instagramem na počátku prosince minulého roku. Nejprve Instagram zatrhnul Twitteru zobrazování svých fotografií v mobilních aplikacích a na jeho webu, Twitter během pouhých pár dní zareagoval tím, že vydal vlastní fotografické filtry. Fotografie z Instagramu je sice dále možné na Twitteru sdílet, ale jako pouhé odkazy – na rozdíl od Facebooku se zde nezobrazí přímo samotný obrázek. A právě to je pro Twitter kamenem úrazu.

Důsledky jsou dva a ne náhodou vzájemně provázané. Tím prvním je, že uživatelé na Twitteru na odkazy z Instargramu reagují ve formě retweetů a odpovědí podstatně méně než dřív. To je poměrně logické, práce s odkazem je zdlouhavější a méně přímočará než práce s tweetem, ve kterém se obrázek přímo zobrazuje. Stejně jako původní tweet, ani retweet s pouhým odkazem pak nevypadá zdaleka tak dobře jako obrázek.

A druhý následek? Uživatelé se při publikaci fotky na Instagram mohou rozhodnout, zda ji chtějí publikovat na Facebook a Twitter. Je ovšem zřejmé, že publikovat na Twitter, kde nyní mají podstatně méně reakcí, je pro ně také podstatně méně zajímavé oproti Facebooku, kde se zobrazuje přímo samotná fotografie a vyvolává mnohem větší zájem a aktivitu. A tak je logické, že na Twitter publikují o dost méně než na Facebook.

Více v infografice, kterou na základě studie od Simply Measured vytvořila Digital Net Agency.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Na příspěvky facebookových stránek upozorní notifikace

Pokud vás štvalo, že jste kvůli stále přísnějším algoritmům neviděli všechny příspěvky své oblíbené stránky na Facebooku, nebo vás jako jejího správce trápí klesající dosah, nyní je tu šance na alespoň částečné řešení. Facebook zkouší novou funkci, díky níž mohou mít uživatelé přehled o kompletní aktivitě vybraných stránek.
Přečtěte si více

Foursquare do roka přizná finanční porážku, tvrdí analýza

I v Česku stále populárnější geolokační síti Foursquare se stále nedaří vydělávat. Podle aktuální zprávy PrivCo by proto právě letos mohla dojít investorům trpělivost a ve hře pak bude zejména prodej firmy pod cenou, tedy za méně peněz, než kolik dosud od investorů získala.